mandag den 24. oktober 2011

Hyggestemning ved yderdøren og pynte havebænk.

Min svigerinde er fantastisk til at skabe hygge!
Når vi er på besøg hos Helle, er der dømt hygge alle vegne. Jeg tror, hun elsker at pynte op og gøre lidt ud af det for, at alle skal føle sig velkommen og føle sig godt tilpas.
Jeg fik min niece, Maria, til at tage nogle billeder af udsmykningen ved yderdøren, for det vil jeg gerne blive inspireret af og måske "snuppe" nogle af idéerne.

Sådan et zinkbord er jeg på jagt efter!



Hun lægger nogle pynteting som en overraskelse ovenpå. For eksempel den sølvblomst i lyngen og den lange kogle ovenpå den flettede krans!



Deres rosenbænk er hvid, vores er mørkt træ.



Denne zinkbalje står på fliserne foran zinkbordet og giver stemning!



Til venstre for døren, har hun lavet dette lille arrangement. Når vi kommer på besøg er der lys i alle lanternerne.



Ovenstående billeder, som de har sendt på mail, er jeg allerede inspireret af. Jeg kunne rigtig godt tænke mig det zinkbord og nogle af hendes flettede kranse. Jeg er lige begyndt selv at tænke på udsmykning herhjemme, men synes, det er svært. Nu har jeg nogle idéer og skal bare lige finde ud af, hvordan jeg får fat i tingene til en god pris!

Jeg er så småt begyndt og har pyntet min egen rosenbænk i dag.


De to zinkpotter købte jeg i dag i Føtex for 15 kr. stykket. Planterne, som er vinterhårdføre, kostede tilsammen 25 kroner i Føtex. Stenene er nede fra fjorden.


Enebærbusken på ca. 70-80 cm købte jeg i Rema1000 for 39 kroner.
Til sidst lige et par billeder af hele bænken. Jeg har også nogle lanterner, som skal tages i brug lidt senere på året.





Jeg er gået lidt i tænkeposition for at finde ud af, hvordan vores egen yderdør skal pyntes. Jeg har jo allerede fået nogle idéer!!

6 kommentarer:

Frk. Anemone sagde ...

Sikken kreativitet. Jeg er også vild med zinkbordet og hvor ser det hele fint og indbydende ud.

Du har da også gang i noget spændende udsmykning, synes jeg.

Høneballehaven sagde ...

Det ser da fint ud altsammen, du kan også godt selv, kan jeg se. Du skal nok finde på noget, så det bliver flot. Det gen har jeg slet ikke, sådan noget hygge noget med dekorationer, det ser pænt ud, men jeg kan ikke og har ikke lyst til at lave det. Det hænger jo nok sammen, måske en dag, hvem ved :o)

CuginaK sagde ...

Din hygge-dekoration er rigtig fin. Hvor er de fine, zinkpotterne fra Føtex - måske skulle man forsøge at finde dem en dag :)

- og jeg er også ret vil med din svigerindes bord... :)

Susanne sagde ...

Jeg har både en søster og en veninde, som er superdygtig til at arrangere og hvor jeg også gerne vil lære noget og kan lure lidt af!

Og din svigerinde kan også - jeg fik da også lige et par idéer. Tak for det kreative og dekorative kig og inspiration :-)

Helle Hald sagde ...

Hej Birgitte.
Kan godt forstå du er faldet for idéen med zinkbordet foran døren. Det er SÅ hyggeligt!
Din enebær kan du sætte lidt julebelysning på om 1 måneds tid, det vil også hygge.
Ellers vil dine omtalte lanterne jo også give hyggen...
Er sikker på du nok skal finde på noget - en lille stak gran med et julehjerte på eller tja..... en kristjørn md røde bær. Synes faktisk der er mange gode ideer når man går forbi en blomsterhandler også... ;0)

Birgitte sagde ...

Hej allesammen Tusind tak for jeres hilsner her på bloggen. Det er jeg rigtig glad for. Jeg håber, at det er lykkedes at viderebringe lidt inspiration og I skal også have tak for jeres gode idéer. Dem tager jeg til mig og forhåbentlig finder jeg noget - måske hos en blomsterhandler. Jeg vil i hvert fald rundt og kigge.