mandag den 30. oktober 2017

Jule-orangeri-pynt

Kommode og det ene plantebord er nu pyntet op.
Det er hyggeligt at julepynte i orangeriet. Nu er halvdelen færdigt.


Jeg har lagt kaffesække på plantebordet som dug.


Da jeg gravede ud et sted i haven, dukkede der en masse kvadratiske cementsten op. Her er nogle beklædt med mos og rødt bånd og så har jeg også været ved cykelhandleren og få fat i gamle cykelslanger, som jeg har klippet op og brugt som gavebånd.



Lammeøre-træerne er i lerpotter med mos og forskellig pynt.


Kronen er fyldt op med bladkugler og en enkelt moskugle samt nogle store kogler. Bladkuglerne er pyntet med appelsinstykker i himlens tegn (stjerner, solen og månen).


Der er to dekorationer med høje lys i høje keramikkrukker.


Kommoden er også pyntet med en kaffesæk som dug. Her har jeg en kurv med gran og kogler, granatæbler, store kogler og lammeørekugler. Der er også et tårn med kastanjer og to messinglysestager plus to tørrede solsikkehoveder.

I morgen skal jeg lave høje eventyrtræer. Jeg lavede et i dag, men er ikke helt tilfreds, så jeg skal lige forsøge mig lidt mere.


8 kommentarer:

Lene sagde ...

Dejligt med lidt pynt i den mørke tid. Jeg venter dog lidt med julerierne, men jeg skal jo heller ikke have havegæster :-)
mvh
Lene Bedstemorshave

Tim Skovrup sagde ...

Så er der dømt total julestemning hos jer :) :)

Hald sagde ...

Sikke mange fine ting du får lavet 👍

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Dejligt at du er godt igang med pyntningen. Der er mange ting gæsterne kan lade sig inspirere af. Det ser hyggeligt ud.

Kærlig hilsen Anette

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sagde ...

Hold nu op du klør på Birgitte.
Jeg må da vist også igang med at jule.
Skulle lige have overstået halloween og festen her hjemme.
Men nu er tiden vist kommet.
Smukt ser det ud.

Masser af knus
Charlotte

Frk Hall sagde ...

Hvor ser det bare smukt ud, Birgitte
Virkelig skøn og mega hyggelig julestemning
Glæder mig til at se eventyr træerne
Rigtig dejlig dag

Knus Lone

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Mange tak skal I have. Ja, jeg har lidt travlt med alt det jeg skal nå, men forhåbentlig når jeg at blive færdig. Det er rigtig hyggelig arbejde,må jeg sige.

A Casa Madeira sagde ...

Linda decoração.
janicce.