tirsdag den 5. juni 2012

Blomsterfestival i Frederikshavn, malerarbejde, stillads og højdeskræk

Vi arbejder fra vi står op til vi går i seng i disse dage!
Jeg har været fraværende i haveblogland de sidste dage, da jeg simpelthen knokler på højtryk. Vi passer begge to vores fuldtidsjob og siden i torsdags har vi malet trækonstruktionen på orangeriet hver aften lige til solen er gået ned!

Men i weekenden fik jeg lov til at tage med Pelargonieklubben Nordjylland til Blomsterfestival i Frederikshavn.


Pelargonieklubben Nordjylland havde en stand for 10.år i træk og i år havde jeg lovet at hjælpe med at sælge pelargonier. Så fint her fik vi arrangeret vores stand, inden dørene blev smækket op for publikum.


Heldigvis skulle Anders ikke klare malerarbejdet alene derhjemme, da én af vores gode venner tilbød at hjælpe til. I anledning af klubbens 10 års jubilæum forærede vi en stikling "Denise" væk til alle kunderne for at fejre det. Det var de glade for.
Når man er medlem af klubben, sælger vi også medlemmernes stiklinger og nogle af dem kan ses på bordet ovenover. Klubben tjener en håndøre per solgte stikling og resten går til medlemmet.


Vi havde også et bord med vildarter og de lidt mere sjældne pelargonier fra medlemmer.
Salget gik over al forventning, jeg tror, vi havde ca. 10 planter tilbage søndag eftermiddag, da festivalen lukkede!

Der var mange spændende plante-boder og jeg var på indkøb!

Jeg gjorde det ene kup efter det andet. Det bedste var nok 10 Heuchera - ret store planter - til 200 kroner. Dem vil jeg plante i den store zinkbalje i det blå og lilla krukkebed. Jeg tror nok det kan gå sammen, ellers må jeg flytte baljen.
Et andet godt køb var 6 blå lavendler til den zinkbalje jeg gravede op, da vi gravede ud til soklen.


Derudover måtte jeg have to pelargonier med hjem - en stor Dr.Ingrid og en duftpelargonie "Torento", som dufter af coca cola. Jeg fik også en blå salvie og en chokoladeblomst og tre helichrysum, som skal være bunddække i en krukke med min lille troldepil.

Alt imens vi solgte pelargonier, har Anders knoklet herhjemme med at male.


Al træværket har først fået grunder og derefter er det malet to gange. Da jeg har højdeskræk, malede jeg alt det jeg kunne nå på en stige, men jeg tog mod til mig og kravlede op på stilladset og i går aftes turde jeg at stå oprejst deroppe. De andre dage har jeg kravlet rundt på stilladset - sikkert et syn for guder, men jeg bliver svimmel og føler det som om, jeg falder baglæns! Håndværkerne holder fri i dag, så nu kan vi lige få malet det sidste. Vi mangler kun fire halve spær og et endestykke, håndværkerne satte op i går, så er vi forhåbentlig færdige med at male. Jeg må lige ringe til håndværkerne i morgen og spørge om der er mere vi skal male - jeg håber det ikke.


Vi mangler stadigvæk tre sider på huset og soklen samt de søjler i stakittet ud til vejen. Men det bliver meget nemmere at male, da det er store lige flader!

8 kommentarer:

Helena sagde ...

Åh där skulle man varit med :-)
Det ser ut att bli sååå fint växthuset lyckos dig!
KRAM från mig!

Høneballehaven sagde ...

Hvor ser det godt ud Birgitte, og hvor I dog knokler. Godt du lige fik en lille fridag, så du kunne få lidt planter.
Jeg glæder mig meget over Rævehalen, jeg fik af dig, den gror fint og sikke noget kønt løv.

Lise Lotte sagde ...

Hvor bliver det flot Birgitte. Det bliver spændende og se færdigt. I har da noget at se til.

Kh Lise Lotte

Karina sagde ...

Sikken et fremskridt. Når der først er malet, kan man rigtigt fornemme hvordan det bliver.
Jeg udviklede højdeskræk for to år siden. Jeg skulle male vores høje gavl og kravlede lystigt op af det store stillads. Jeg blev pludseligt rædselsslagen over hvor langt der var ned og endte med at male muren, med tårer løbende ned ad kinderne.

Fru Skipper sagde ...

Hej Birgitte.
Nu vil jeg kigge efter dig næste år, på festival. Ærgeligt man ikke ved, hvem man skal kigge efter, når man er på blomstertur. Må være gået forbi dig et par gange. Underligt.
Det bliver så flot, jeres orangeri!

Birgitte sagde ...

Hej Helena. Tusind tak for din søde kommentar. Den blev jeg rigtig glad for.

Hej Lisbeth. Tusind tak for din kommentar. Det var godt, at rævehalen trives. De vokser også her og jeg synes også, at løvet er fint.

Hej Lise Lotte. Tusind tak for din søde kommentar. Den blev jeg glad for.

Hej Karina. Tusind tak for din kommentar. Åh nej sikke en oplevelse du har haft, det var ærgeligt for det er ikke særlig sjovt at have højdeskræk. Jeg håber, du overvinder det igen. Det er desværre ikke lykkes for mig endnu, men jeg prøver som regel at se om jeg kan komme op i højderne, derfor tager jeg også altid trapperne op på mit arbejde, selvom jeg skal holde i gelænderet for at slippe for følelsen af at falde bagover!

Hej Fru Skipper. Tusind tak for din kommentar. Jeg håber du gjorde nogle gode handler til Blomsterfestivalen, mulighederne for det, var der i hvert fald!

Ege sagde ...

Hov .............Var du Birgitte der hjalp i pelargoniestanden
Så skulle jeg ha hilst på dig
Kom desværre først om søndagen og alle de gode sager var vel solg ( købte alligevel 5 planter ved jeres stand )

Unknown sagde ...

Hej. Er der billeder af det færdige projekt?
Mvh. Anni