søndag den 1. maj 2011

Fjernelliker - Dianthus plumarius "Maggie"

Fjernelliker som bunddække under rosenbedet ved terrassen.
På Gug Planteskole bestilte jeg 10 planter af ovennævnte som jeg plantede i dag. 10 planter ser ikke ud af meget i bedet, men jeg håber, at de vokser til, så jeg kan dele og plante mere ud.
På mærkatet står der, at de bliver 20 cm høje, men hos en anden forhandler står der om eksakt samme plante, at den bliver 40 cm høj, så nu er det spændende at se, hvilken oplysning der er den rigtige.

Billedet er taget med solen fra siden
Som man kan se, ser fjernellikkerne små ud, så jeg må have tålmodighed og sørge for vand og gødning, så de gror godt til.
Jeg fik idéen med fjernellikker som bunddække fra et gammelt haveblad. Planten var meget populær i 80'erne. På billederne i bladet så det rigtig godt ud, så jeg glæder mig til at skulle tage billeder, når der ikke er så meget bar jord. Jeg har plantet fjernellikkerne langs siderne i bedet fordi jeg tror at roserne dækker ind mod midten.


Billedet er fra http://www.staudemarken.dk/
Den anden forhandler som omtalt er Staudemarken ved Aabybro, også et besøg værd.

Ingen kommentarer: