mandag den 16. maj 2011

Dahlierne er på vej op

I ca. halvdelen af de 15 krukker med Dahlier
er der nu små grønne blade. De første viste sig for en lille uges tid siden, så det vil sige i starten af maj og jeg plantede dem ud i krukkerne den 2.påskedag den 25.april.
Ifølge min gødningsplan skal jeg gøde med organisk gødning her i maj, men jeg tror, jeg udsætter det til engang i slutningen af måneden, når de grønne blade lige er vokset lidt mere til.


I den grønne krukke kan man lige se mine gule klokkeranker og de mange små grønne blade i de mindre krukker er solsikkerne, som jeg ikke lige kan finde navnet på nu, men de er cremefarvede med mørk midte og mindre og lavere end de almindelige solsikker. Mine bliver ca. en meter høje.
Man kan også se den grønne Frøkenhat, som er den med de noget større blade. Jeg tror også den vil gøre sig godt til her sammen med cremegult og hvidt.

Ingen kommentarer: