onsdag den 25. maj 2011

Tæppepileurt "Darjeeling Red" og røde roser.

I efteråret sidste år købte jeg 20 tæppepileurt
som jeg plantede som bunddække under det lange rosenbed langs huset. Roserne er lavtvoksende og remonterende med en klar rød rose. De har klaret de sidste to hårde vintre ret godt. Der er dog én enkelt rose, der er sat noget tilbage i væksten, men den kommer sig lige så stille.
De 20 tæppepileurt har allerede bredt sig i år og er nu igang med at blomstre. Jeg tror nok, der skal gå et år mere før de dækker al jorden under roserne.


"Darjeeling Red" har jeg købt hos Staudemarken i Aabybro og efter at den er gødet med NPK og fået vand, spreder den sig nu rigtig godt.



På billedet kan man godt ane løvet på rosen. Alle mine roser sprøjtede jeg jo for ca. 14 dage siden og det kan ses på bladene. De ser meget sunde og friske ud! Der er allerede knopper i roserne og jeg tror, der går ca. 14 dage, så er de i blomst. Blomstringen fortsætter til oktober ligesom tæppepileurten.

Ingen kommentarer: