torsdag den 20. juni 2019

Roser

43 roser i min lille have.
Og de har det alle godt med masser blomster og knopper.


James Galway


Geoff Hamilton


Gerbe Rose


Gerbe Rose på afstand.


The Sheperd.


Klatrerose og jeg husker ikke navnet.


Gul rose, som jeg har haft i mange år og navnet er ukendt. Den står sammen med næsten sorte martagonliljer.


Klatrerosen Parade, som bliver kirsebærfarvet.


Maria Magdalene, som er abrikosfarvet.


Mosrosen Salet, som er ny i haven fra i år - også en klatrerose.


Klatrerosen Odyssey.


Klatrerosen Alchymist.


Brother Cadfael og Heritage i samme bed.


Austin rose, som har været i haven i 15 år.


Samme rose igen. Jeg har den i to små ovale bede.


Klatrerosen Purple Skyliner, også ny i haven fra i år. Det ser lovende ud. Rosen er lilla.


New Dawn.


5 forskellige klatreroser ved disse stolper, men jeg husker kun navnet på New Dawn.


Det store rosenbed med 9 roser, bestående af Brother Cadfael og Heritage. Imellem roserne har jeg plantet lægebaldrian.


Pæonbedet med liljer som overstandere.


Inden længe blomstrer appelsintagetes i kulvognen.


Jeg har benyttet mig af Haveselskabets medlemstilbud og har købt bambusbuer som støtte til mine dahliakrukker.

Roserne får gødning hver 3.-4.uge og man må sige, at de har fået masser af vand. :)
Alle siger, at det er et rigtigt rosenår i år og jeg glæder mig så meget til at alle roserne springer ud, så man rigtig kan se, hvad de forskellige buske kan præstere. Med tiden er det meningen af alle klatreroserne skal dække stativerne helt, men der går nok nogle år endnu. Heldigvis er der mange blomster i de små roser i hele haven. Jeg nyder synet hver dag. 

5 kommentarer:

marie sagde ...

Dine roser er frodige og friske ud. Det gør vores sådan set også, men alligevel er flere af dem begyndt at få stråleplet i de nederste blade. Det er lidt tidligt, synes jeg.

Lin sagde ...

Tusind tak :)

Dortesjs sagde ...

super hyggeligt og smukt i din have

Anonym sagde ...

Här hittar du CBD buds av högsta kvalitet.

Anonym sagde ...

Iinformation om CBD olja.