fredag den 22. april 2011

Nye sorter indenfor zonalepelargonierne

Linus, Lenja og Lisa
I gartnerierne Fruenkilde anskaffede jeg blandt andet tre nye sorter af zonalepelargonierne. Dem har jeg pottet om i dag. I dette fantastiske gode påskevejr, sætter jeg dem ud om morgenen og tager dem ind igen først på aftenen. Det samme gælder alle mine frøplanter, der vokser og vokser i vindueskarmen. Det er fristende at plante dem ud, men jeg må være tålmodig og vente sikkert 14 dage endnu.

Lenja

Linus

Lisa
Jeg tror nok, jeg bedst kan lide "Lisa", men jeg synes dog, at de alle tre er meget smukke. Pelargonier må absolut være min yndlingsblomst for jeg tror nok, jeg har omkring 50, hvis ikke flere. Om 14 dage kan jeg nok sætte dem ud på de to hylder Anders har lavet på læhegnet ved terrassen. Jeg købte også en enkelt duftpelargonie, som dufter af coca cola. Den har en knop og når den blomstrer, lægger jeg den også her på min blog.
På søndag kommer alle mine nevøer og niecer, så skal jeg teste dem og spørge om de kender duften på min nye plante. De skal også testes med Pelargonium Tomentosum, som dufter af pebermynte. Jeg ved, at min ældste nevø, synes det er interessant, at planter kan dufte på den måde.

Ingen kommentarer: