fredag den 1. april 2011

Bekymringer og spekulationer

Mon det hele er i orden?
I morgen drager jeg på ferie i en uge. Hvordan skal det gå med alle mine planter? Når jeg kigger ned i flamingokasserne, synes jeg, at planterne er for spinkle, at stilken er for tynd, og får de overhovedet lys nok? Og hvad med temperaturen?
Mine gule violer har jeg flyttet permanent ud i afdeling C, da der nu er højere temperaturer udenfor og derfor ca. 13-16 grader i afdeling C. Men når jeg kigger på dem, synes jeg, de har et lidt underligt udseende og jeg ved ikke om der er grund til bekymring eller ej. De vokser hele tiden, men stilken er meget tynd - de er ikke ranglede - og jeg kan næsten ikke forestille mig, at de nogensinde vil blive til gule violer. Da jeg plantede de leverede planter i april sidste år, kan jeg se, at dem i år har lang vej endnu. Sidste år plantede jeg dem ud i altankasser i slutningen af april. Mon jeg kan det i år med mine egne hjemmelavede planter? Tiden vil i hvertfald vise det.
Når jeg kommer hjem vil jeg kunne se, hvor meget der er sket.
Alle mine Frøken Hat er ompottet, de ser ud til at have det fint nok.
Mine klokkeranker er ved at danne blivende blade - både de gule og de blå. De blå skal ompottes, når jeg kommer hjem.
Mine Stolte kavalerer vokser også godt - de skal nok også snart akklimatiseres, men jeg bliver nødt til at vente til jeg kommer hjem. Så er vi næsten halvvejs igennem april, så mon ikke temperaturen er så høj, at oliventræet kan komme ud at stå og måske kan jeg placere nogle stiklinger i drivhuset.
Mit mål er et frodigt blomsterhav, som på nedenstående billede jeg har fundet i et gammelt haveblad.


Når jeg kommer hjem fra ferie, er gødningsplanen allerede udarbejdet og gjort klar.
Næste søndag bliver forhåbentlig en havedag, inden jeg skal på arbejde igen næste dag.

Ingen kommentarer: