søndag den 10. april 2011

Gødning

Nu sker der noget i haven
Alting pipler op af jorden udenfor, så derfor har jeg gødet i dag. Jeg har været væk på ferie hele ugen og kunne i morges se at der begynder at ske ting og sager udenfor i jorden.
Indenfor i flamingokasserne skal jeg love for, at der også er sket noget. Mine violer er vokset gevaldigt, nu tror jeg faktisk på, at de kan planten ud sidst i april. Mine stolte kavalerer har allerede sat små blomster og mine frøken hat har også fået blivende blade. Det samme gælder alle mine klokkeranker.
I dag har alle stiklingerne stået ude på terrassen i solen. Her ved aftenstide må jeg hellere tage dem ind igen, da jeg tror nattemperaturen er for kold og desuden er jeg nervøs for, at der skal begynde at blæse for meget. Det tror jeg ikke, disse små planter kan holde til.
For min skyld må det gerne regne de næste par dage, så gødningen kan komme ned i jorden.


Sådan ser min gødningsplan ud for hele haven. Nu kan jeg i starten af hver måned blot kigge på den og se hvad jeg skal gøre i den måned. Dette overblik kan jeg rigtig godt lide.

Ingen kommentarer: