lørdag den 16. april 2011

Pelargoniegartneri Fruekilde

Zonale pelargonier, Engelske pelargonier, Angels eyes.
I går aftes var jeg med Pelargonieklubben Nordjylland på tur til Nørager hvor to brødre, Jens Christian og Niels har deres gartneri.
Først var vi i de drivhuse, hvor de engelske pelargonier, hængepelargonier og en ny slags: angels eyes var. Vi kunne købe de flotteste og sundeste pelargonier til en rigtig god pris.
I disse drivhuse købte jeg hængepelargonier i lilla farve, som skal hænge på hver side af mit vægdrivhus, som forhåbentlig bliver omkranset af lilla blomster.
I de andre drivhuse købte jeg tre nye sorter zonale pelargonier. (Jeg vender tilbage til alle planterne senere med sortsnavne). Dem forventer jeg mig meget af og forhåbentlig kan jeg lave flere stiklinger ud af dem. Jeg fik også fat i en duftpelargonie, som dufter af coca cola. Den er en spændende plante.
Da vi var færdige med at handle, fik vi kaffe og hjemmebag. Villy havde lavet kiksekage på gammeldags manér og den smagte virkelig godt. Der var også drømmekage.
Vi hyggede os i halvanden times tid inden vi forlod gartneriet med vores nye indkøb.
Nu er mine nye planter sat ud i afdeling C og de skal pottes om i morgen. Om ca. 2-3 uger kan de forhåbentlig komme ud på terrassen.

Vi var mødt 37 medlemmer op, hvilket er mange og de fleste købte nok mere end 2-3 gange så meget som jeg.

Det var svært at begrænse sig, men jeg har ikke plads til flere planter hverken i udhuset eller inde!

Ingen kommentarer: