fredag den 26. januar 2024

Forventningens glæde.

 I går skinnede solen og der var lunt udenfor. Jeg fik helt forårsfornemmelse og begyndte at tænke på al det jeg kan komme i gang med udenfor. Jeg glæder mig til at sætte alle mine løgkrukker frem. Jeg så til dem i går og kunne se flere krukker, hvor det allerede spirede. Jeg glæder mig til at komme ud i bedene og rydde op - klippe de visne stauder ned, klippe græskanter blandt andet.


Inde i mit orangeri er der også en forventningens glæde, for snart skal jeg i gang med at så nye planter. Snart finder jeg mine så-materialer frem og får dem gjort klar. Inden længe skal jeg kigge i mit frø sortiment og udvælge de planter, der skal plantes ud i krukkebede når der ikke længere er frost.


Jeg kan også snart få fejet og "gjort rent" i haven efter de storme der har været. Og i orangeriet begynder jeg i slut februar at klippe pelargonierne ned og skifte jorden ud i potterne.



Jeg glæder mig til at følge med i alle planter, der pibler op af jorden og så kan jeg også tilføre jorden i bedene ekstra næring, så planterne får god grokraft.


2 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja det bliver godt at komme i gang igen, men vi skal nok vente lidt.
Hilsen Lisbeth som stadig følger med.

Golden Star sagde ...

Your blog has become a cherished resource, providing knowledge and inspiration.