fredag den 4. april 2014

Solskinsmorgen i haven

Og billede af grønne rævehalerfrølinger.
Det gode vejr fortsætter åbenbart lidt endnu.


Disse flotte ranunkler står på vores trappe.


Sådan ser mine grønne rævehaler ud på nuværende tidspunkt. Håber Heidi ser dem.


Orangeriet i morgensol. Snart åbner de botaniske tulipaner sig.


Staudesalvie er på vej op. De er hjemmesåede.


Purpur kongelys og heuchera kommer også i fin stil. Den mørke heuchera skal jeg potte om i ny jord.


Jeg vil plante mine lewesia ud i stenbedet, når det er blevet lidt lunere.


Der er mange narcisser i mit skyggebed.


Bonderoserne er på vej op. (Det er mine pæoner i østbedet også)


Mine lavtvoksende akelejer, jeg såede sidste år, er også kommet fint. De får opretstående blomster.
I dag skal jeg dele stauder!

4 kommentarer:

Tim Skovrup sagde ...

dine frø spirer rigtig godt :) - og det gør i øvrigt "dine" matrem også ;) ;) - go' weekend deroppe i det nordjyske

Høneballehaven sagde ...

Jeg skal love for, at der er gang i dine rævehaler, jeg har ikke sået mine endnu. Det er meget koldt her i dag, men solen skinner, endnu.

Bente sagde ...

Ja de er kommet langt dine rævehaler. Du er jo blevet helt prof. mht. til at så.
Det ser fint ud dit skyggebed og du har mange fine Helleborus kan jeg se.
Jeg troede Lewesia var vinterhårdføre, det er de så måske ikke?

Unknown sagde ...

Sikke mange fine krukker du har. Det var da en god ide med Purpur kongelys og heuchera i krukker ;-)