søndag den 10. juni 2012

Dr.Ingrid pelargonier og nyresnerle på søjlerne

Nu er zinkkrukkerne sat op på søjlerne ved stakittet ud mod vejen.


Krukken tættest på hækken er med en stor pelargonie, jeg købte billigt, men de andre 5 er stiklinger, jeg har selv har lavet og nyresnerlen har jeg sået inde.


Jeg mangler stadigvæk at luge langs fortovet!


Mine stiklinger er ret små endnu. Jeg håber, de kan trives her, selvom de ikke rigtig står i læ, når vinden kommer fra vest, ellers bliver jeg nødt til at købe mig til nogle større planter.

Jeg fik også plantet duftpelargonier ud i én af de trækasser jeg købte hos Gartneriet Fruekilde for en 10'er. Den placerede jeg forrest i det blå og lilla krukkebed og jeg synes, det har gjort en stor forskel, så jeg nu er meget mere tilfreds med dette bed.


Roserne er fulde af knopper og nu varer det nok ikke længe, før de springer ud!



Mit nye lerfad til havebordet blev tilplantet med pelargonier.


Og så fik jeg endeligt lavet mit bed med græsser. Det blev til et krukkebed, da jeg tror, det vil være pænest. Krukkerne har været med tulipaner i foråret og nu var de visnet ned, så jeg klippede alt det visne af - gravede løgene op og nu er de opbevaret i en trækasse fyldt med sand. Så er det meningen, at de skal sættes ud i et bed til efteråret.


Der er tre forskellige græsser; Kæmpestar, Fjergræs, og en mørk græs, som jeg ikke kan huske navnet på.

Nogle af mine alium er ved at takke af, men andre står med knopper og valmuen Claus er kommet op. Jeg er endnu ikke færdig med at tilplante de runde bede under frugttræerne, jeg har et mælkekarton med frølinger herinde og nogle frø, jeg skal have sået. Det bliver i næste uge.



Billedet er desværre taget før jeg klippede kanter!


Mine dværgsyrener i kæmpekrukkerne har aldrig været så store og flotte, som de er i år.
Lige nu står de gemt lidt af vejen pga. vores byggeri og jeg glæder mig til at sætte dem frem igen, når vi er færdige. De sender en fantastisk duft ud i hele haven.


Mine cremegule tallerkensmækkere, jeg har plantet i altankasser for enden af indkørslen og ind til haven, er kommet op og gror dag for dag.


Zinkkasserne vender ud mod indkørslen og de brune kasser er overstandere til mit cremegule og hvide dahlia-krukkebed.

4 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Hvor ser det fint ud altsammen. Det er så dejligt når man får styr på haven sådan bid for bid:)

Høneballehaven sagde ...

Det er rigtig fint med dine krukker på søjlerne. Alt det andet er også fint.
Min lille syren er allerede brun, men jeg tror, at dine roser er lige så langt som mine, tæt på i hvert fald.

Lone sagde ...

Spændende idé med zink-krukker på dine søjler. Det kunne også være ret flot med million-bells i her til sommer, som kunne vokse ud over de hele. Har haft dem nogle år, og de vokser ret godt!

Og du har vist lige så travlt som jeg med vandkande og slange, når det er varmt med de mange krukker :-) Glæder mig til at se det, når det hele er vokset til - bliver med garanti super flot!!

God søndag aften,
Lone

Birgitte sagde ...

Hej Lisbeth. Tusind tak for din kommentar. Den blev jeg rigtig glad for.

Hej Lisbeth. Også tusind tak til dig. Det bliver spændende, når roserne springer ud. Jeg glæder mig sådan til det!

Hej Lone. Tusind tak for din kommentar. Og velkommen. Million bellis vil jeg skrive op. Det var i hvert fald en mulighed. Ja, vi må ud med vandkanderne, men lige nu er det heldigvis ikke nødvendigt, det har regnet hele weekenden her, det var tiltrængt. Jeg glæder mig også til at det hele vokser til. Der er meget, der stadig ikke er i blomst, men så kan vi jo glæde os til det.