onsdag den 17. august 2016

En anden måde.

Hjælpemidler, der er gode til havearbejde.
Et sponsoreret indlæg, som handler om, hvad der gør mit havearbejde mere behageligt. I min have har jeg ca.130 krukker, som jeg fylder med jord og planter hvert forår. Om efteråret tømmer jeg dem igen. Det er en god idé at have slidstærkt arbejdstøj på og tøj, som tåler at blive godt beskidt. Jeg har to par havebukser og to fleecetrøjer, som er ret gode. Hos Engelbert-Strauss er der et stort udvalg af arbejdstøj. Jeg skal snart have et par nye bukser og kunne godt tænke mig disse som udover at være slidstærke også har mange gode lommer til redskaber.



Mine redskaber består af en god saks, en håndkultivator, håndrive og så et mælkebøttejern, som jeg bruger til at rense mellem fliserne med. Saksen er nu 7 år gammel, så den har gjort det godt. HER kan man finde gode sakse. Jeg ved faktisk ikke hvad en god pris er på en god saks, men det er nok en god idé at købe kvalitet!



Jeg er også meget ude i haven i det sene efterår, hvor haven bliver gjort vinterklar og mange krukker skal tømmes. Jeg synes, det er et problem at finde tøj og handsker, der er varme nok, men hos Engelbert-Strauss kan man finde gode handsker her og termobukser her De har også et udvalg af regnbukser her


Sidste år fik jeg en rosen-kultivator med langt skaft fra Silvan og det var nærmest som at få en helt ny haveoplevelse, når jeg skulle luge i staudebedene. Mine bede er tæt beplantet, så jeg havde i flere år forsøgt at fjerne ukrudt med min håndrive og det tog enormt lang tid. Med den nye kultivator, som kun har to tænger og er smal, så kommer jeg fint rundt om planterne og jeg bliver meget hurtigere færdig med at luge. Det var en stor fornøjelse første gang, den kom i brug!



Når jeg "arbejder" i mit orangeri vil jeg gerne skåne mit tøj. Jeg sår og prikler samt stiklingeformerer mange planter og det sviner godt med vand og jord. Sidste år fik jeg et rigtig godt plantebord at stå ved, og så ønskede jeg mig længe et forklæde, som skulle dække både brystkassen og lårene. Jeg tørrer al jord og vand på hænderne af i et forklæde, som jeg fik at min svigermor et år i julegave. Jeg kunne godt bruge et til, til at skifte med og fandt dette her som er et rigtigt gartnerforklæde til en god pris hos www.engelbert-strauss.dk


Efter min oplevelse med den nye rosen-kultivator, tænker jeg, at man også kan gøre andre ting nemmere for sig selv. Men det skal ikke kun være nemmere, det skal også være med redskaber og tøj, der gør det behageligt. 



Med denne våde sommer vi har haft i år, har det været nødvendigt at klæde sig godt på, når jeg skulle ud i haven. Det har også været nødvendigt med en del skiftetøj og det gamle tøj jeg har gemt som arbejdstøj har været fundet frem. Jeg synes ikke, det er vigtigt, hvordan jeg ser ud, når jeg går i haven, men min mand har gjort lidt godmodige indvendinger og frarådet mig at vise mig udenfor matriklen i noget af mit tøj:) Det gamle tøj fungerer heller ikke så godt som mine havebukser og fleecetrøjer, så jeg ønsker mig noget ordentligt arbejdstøj!



I sidste uge var jeg i haven når jeg kom hjem fra arbejde og til det blev mørkt. Vejret var forfærdelig dårligt, men jeg skulle have besøg af Midthimmerlands Havekreds, så haven skulle jo tage sig godt ud. Nu er det godt at tænke på, at alt er luget i bund, kanterne er klippet og alle visne blomster er fjernet.



Nu håber jeg virkelig, at det gode vejr kommer tilbage, for så vil jeg bare rigtig gerne gå derude og nyde det hele efter al det arbejde.
I morgen skal jeg holde åben have. Adressen er Venøvej 10, Nørresundby. Jeg håber mange kigger forbi. Nu er sommeren her. De har da vist også lovet lidt bedre vejr i næste uge!

4 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Det er et rigtig godt sponsoreret indlæg, du har virkelig fået det hele med. Jeg synes, det er svært med over 250 ord, du har gjort det godt. Jeg håber, du får mange besøgende.

Livsnyderhaven.dk sagde ...

Hej Birgitte

Hvor skønt med arbejdstøj til haven, for man får altid jord på tøjet og revet en del tøj i stykker. Dejligt at finde steder hvor man kan få fat i det helt rigtige.

Jeg kommer i aften til dit åben have arrangement - det er spændende at se din have her i sensommeren.

Hilsen Maria

Birgitte sagde ...

Hej Lisbeth. Mange tak for din kommentar. Ja, jeg ved jo, at du også har lavet et sponsoreret indlæg fra samme firma:) Jeg synes ikke, det var svært at finde ord nok, men jeg skulle lige rette et par ting, før jeg kunne udgive det. Det var en sjov "opgave".

Hej Maria.
Mange tak for hyggeligt selskab i aftes. Jeg håber, I fik noget ud af besøget. Jeg tror nok, jeg skal have et par bukser og måske et forklæde. Jeg tror, kvaliteten er god.

Absocks sagde ...

Smuk have. Det er bestemt meget arbejde, men senere bliver det bare en fornøjelse at sidde og slappe af blandt så smukke blomster.