fredag den 15. januar 2016

Morgenbilleder i 10 graders frost.

En flot morgen og fridag.
Temperaturmåleren viste minus 10 grader, da jeg stod op i morges. Pilleovnen i orangeriet har været igang hele natten og derude var der lige knap 7 plusgrader. Jeg var meget spændt på, hvad måleren viste derude og tjekkede det med det samme jeg stod op!


Det er dejligt, at pilleovnen er så effektiv! Det er en flot morgen og nu har jeg hentet brænde til brændeovnen i stuen, skovlet sne i indkørslen og på fortovet og taget billeder.


Laboratorieflaskerne er dækket af sne.
Det har været en hård uge på arbejde, jeg synes, det er hårdt at være ansat i sygehusvæsenet, så sådan en fridag som i dag er meget værdifuld! Så får man ladet op, så man er klar til en uge mere.


Det ser lidt hyggeligt ud med sne på krukkerne. De er heldigvis frostsikre.


En kat er gået en tur igennem haven. 


Fyrretræet i murerbaljen er blevet ret højt.


Det lille stenbed er helt dækket af sne.


Lystræerne er tændt et par timer om morgenen også. Katten er gået en tur i hele haven.


Al sneen kom natten til i går. Siden har vi ikke fået noget, det er også nok efter min mening, for det er stadig nogenlunde fremkommeligt.


Magnoliatræet står med knopper, jeg håber, det kan klare kulden!


Truget i indkørslen har fået snedragt på ligesom krukkerne med heuchera. De ser noget forfrosne ud, jeg håber, de klarer den!


Disse gamle havestole står i indkørslen. Ryglænet ligner lidt ansigter (med lidt god vilje), jeg synes i hvert fald, det så sjovt ud.


Ud mod vejen er der også lidt lys.


Min lysdekoration på det lille zinkbord er godt dækket til. Jeg får nok ikke ild i lyset lige med det samme:)
I dag står den på afslapning!

10 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

10 grader i minus - ja det er da noget, vi havde ikke en gang - 1 :) Men sne har vi heller ikke, I har fået lige tilpas ti,l at det ser fint ud. Også flot med lysene.

Vivi sagde ...

Det lyder helt vildt med -10 grader, hos os lå temperaturen kun lige omkring frysepunktet i morges, og det er trods alt et lille land vi bor i.
Håber du har fået ladet godt op her på din fridag. Jeg synes, det er ved at være mere end for meget med alle de offentlige arbejdspladser, der i den grad driver rovdrift på deres medarbejdere. Langt de fleste af dem jeg kender, som arbejder med mennesker lærer, pædagoger og socialrådgivere er ofte ved "at rive håret af dem selv" i frustration over de forhold der arbejdes under.

Frk. Anemone sagde ...

Så koldt har det heller ikke været hos os endnu denne vinter, men måske kommer det snart. Godt at du havde fri og ikke skulle ud på cykel i den kulde.

Gudsketakoglov for pilleovnen!

Flotte billeder, sne ER altså fint.
God weekend:)

Linda Borg sagde ...

Uha! Ti minusgrader lyder voldsomt - her i midtjylland havde vi minus 4, og det var skam koldt nok. Flotte stemningsbilleder fra din have.
Jeg er lærer, så jeg kan sagtens genkende din beskrivelse af, hvordan det er at være offentlig ansat - for mange opgaver og for lidt tid til at løse dem. Hvad hedder den hvide solsikke i dit forrige indlæg? Den er så fin :)
Håber, du har nydt din fridag og god weekend!

Heidi sagde ...

Hej Birgitte
Smukke billeder fra en kold morgen, ja her i vest jylland blev det heldigvis kun til - 3 grader, det var rigeligt til mig ;)
Jeg håber du har nydt og slappet godt af på din fridag ;)

Henrik sagde ...

Her i minfranskehave var det -4, men vi ligger jo også kun 3 km fra kysten. Hvor ser det hyggeligt ud, med lys i haven. Vi kan virkelig blive bedre til at skabe stemning og optimisme på denne tid af året. Jeg er ganske jaloux over jeres dejlige orangeri, her overlever vi med indpakkede palmer i fleece og bobleplast....resten i garagen.
Henrik

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Ja, det var koldt i går. Temperaturen faldt til minus 8 om formiddagen og først over middag var den faldet til minus 5 grader. Her til morgen var der minus 4, så det var noget helt andet at komme ud i. Jeg er meget glad for jeres kommentarer om offentlige arbejdspladser, jeg tror, vi er mange, der er spændt hårdt for! Men jeg synes alligevel at vores arbejde er vigtigt, vi er til gavn for rigtig mange borgere og det er trods alt en god tanke!
Ja, jeg er meget glad for vores orangeri, jeg har godt nok også vist mange billeder - håber ikke I bliver træt af det!

Birgitte sagde ...

Hej Linda. Solsikken hedder Helianthus coconut ice.

Linda Borg sagde ...

Tak for solsikkenavn, Birgitte - den må jeg have sået :)

Lene sagde ...

Jeg har godt nok hørt, at I skulle være hårdt ramt af både kulde og sne. I Vestjylland var der næsten ingen sne, men der var koldt, her hjemme er der noget mere sne, men vist ikke så meget som hos jer.
Dejligt med en fridag, ja man kan jo sige, at jeg holder fridag hele tiden lige for øjeblikket:-)
Mvh Lene