mandag den 29. august 2011

Squash - Bageopskrift

Bagedag

I weekenden fik vi en kæmpe squash af naboen. Den vejede ca. 1200 gram. Jeg har lavet tatziki af to omgange og i går eftermiddags stod den på bagning.
Nu er jeg på vej på arbejde og hvad er bedre end hjemmebagt kage til mine kolleger til formiddagskaffen i dag?

Da desværre er sket det, at vores videokamera er gået i stykker og skal til reperation, har jeg måttet finde et billede på nettet. Jeg ville allerhelst have et billede af kæmpe squashen!


Jeg har haft opskriften i ca. 25 år og bagt den mange gange, så den kan i hvert fald anbefales:

3 æg
250 gram sukker
2,5 dl olie
400 gram revet squash
350 gram hvedemel
1/4 tsk bagepulver
2 tsk natron
3/4 tsk salt
2 tsk vanillesukker
3 tsk kanel
1,5 dl solsikkekerner.

Æg og sukker piskes. Resten hældes i og røres.
Bages ved 180 grader i 60 minutter.
Mens kagen er i ovnen, laves creme, som skal smørres ovenpå, når kagen af afkølet:

Creme:
200 g flødeost (Ikke fedtfattig)
125 g flormelis
2 tsk vanillesukker
1 tsk kanel.
Det hele røres ud med en ske og stilles i køleskabet indtil det skal smørres på kagen.

I går var dog et kedeligt vejr, men jeg var glad for at have denne squash, så jeg kunne bage. I dag bliver vejret vist ikke meget bedre, så måske laver jeg blommetomalmarmelade, når jeg får fri fra arbejde. (Drivhuset bugner af blommetomater lige nu).

Ingen kommentarer: