mandag den 8. august 2011

Nyserøllike og fredløs

Mon denne kombination går an?
På Gug Planteskole købte jeg også en hvid nyserøllike, som jeg har plantet i en gruppe sammen med gul brogetbladet fredløs. Jeg vil prøve at se det an, lige umiddelbart synes jeg ikke, det ser helt tosset ud. Men heldigvis kan jeg jo grave det op igen og plante påny. Men det skal komme an på en prøve!


Planterne står i skyggebedet, men lige netop i denne placering får de dog en hel del sol og det vil en nyserøllike gerne have. Dens navn er Achilla ptar. perys white.

Den sidste plante jeg købte, var en duehoved, Chelone hot lips. Den har jeg plantet ud i det store staudebed.

1 kommentar:

Hanne i haven sagde ...

Jeg synes denne kombination er fin :-) Jeg har også nyserøllike ved siden af min brogetbladede fredløs i mit 'Sol og måne'-bed.