onsdag den 1. maj 2013

Dahliaknolde

Blomstergården ved Viborg har sunde, gode og billige knolde.
Her har de et stort udvalg og mange farver og faconer. Jeg har købt ni knolde til mine krukker.

Jeg skal have et pink og purpurfarvet krukkebed, som ikke kun består af Dahlia, men hovedsageligt. Jeg har knolde fra sidste år, der er plantet.
De nye er Aurora Kiss:


Og Arabian Night:


Jeg købte også to pink; Elma F:


Og Elsie Huston:


Et andet bed, som jeg vil gentage fra sidste år, er det blå og lillafarvet krukkebed.
Til dette bed har jeg suppleret med tre nye lillafarvede; 
Barbara:


Rikke:


Og Roban Royal:


Derudover købte jeg to rosafarvede, som jeg skal have i et nyt krukkebed ved gavlen af orangeriet.
Pisa:


Og Cynthia Calvin:


I forvejen har jeg 21 dahliaknolde, fordi jeg har savet nogle over. Så mange har jeg aldrig haft før, men jeg har været rimelig heldig med at have dem i krukker. De skal plantes i Claus Dalbys krukkemuld, som jeg allerede har fået hjem.


Dette billede bliver jeg aldrig træt af. Det er mit gule og hvide dahliakrukkebed, som jeg skal have for 4.gang i år med de samme knolde - nu savet over til flere! Knoldene trives rigtig godt i CD's krukkemuld, så derfor holder jeg mig til det.
De nye knolde kom med posten i går, og jeg skal plante dem i morgen, når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg orkede ikke i dag, da jeg har gravet hele dagen - ud til fliser ved gavlen af orangeriet. De næste dage skal jeg grave ud på vestsiden. Jeg nåede næsten halvvejs i dag.

2 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Lækre georginer du har købt Birgitte. De er vel ikke plantet ud i haven endnu? Her har det frosset i nat :( bare det snart stopper med det nattefrost.

Birgitte sagde ...

Hej Lisbeth. Tusind tak for din kommentar. Nej jeg har ikke plantet dem ud endnu, men tror jeg gør det i morgen. Jeg tror ikke, vi har haft nattefrost den sidste uges tid, så jeg tager nok chancen.