onsdag den 2. november 2011

Genbrugs-drivhus

Et gammelt forsømt lille drivhus.


Det ser noget sølle ud, men måske med hjælp fra Anders kan det lade sig gøre, at shine det op og reparere det. Det er jo genbrug og jeg kan lige forestille mig det færdigt og sat op i Afdeling E, hvor vi har vores brændestabel. Dér kan det stå modsat brændestablen. Jeg kunne forestille mig det fyldt med peberfrugter og chili i store plastikpotter til næste sæson. I afdeling E er der gulvbelægning, så det behøver vi ikke at tænke på. Det er en lille afdeling som er et slags uderum og sol det meste af dagen. Det er hegnet ind med plankeværk, så hvis drivhuset ikke bliver helt så flot, så vil det ikke genere nogen! Det bliver et lille vinterprojekt! Det er fra den gamle have hos min bror, som lige har købt huset! Alle delene til drivhuset er der, så spørgsmålet er bare om det kan laves. Vi vil forsøge, vi kan jo bare smide det ud, hvis det ikke lykkes! Vi har godt nok et større drivhus i forvejen, men jeg kunne godt tænke mig noget mere drivhusplads. 

11 kommentarer:

Helena sagde ...

Hej!
Välkommen som följare hos mig!
Vilket vackert hus du har med en fantastisk terass!
KRAM från mig!

Lene sagde ...

Ja, når det er gratis er der ikke så meget forgjort ved det, men det skal nok blive godt.

Helle sagde ...

Hej Birgitte
Jeg har lige opdaget din blog, da jeg så at du kommenterede hos nogle af de andre hvaebloggere jeg læser fast.
Det er da en alletiders blog du har her - jeg bliver straks fast læser :o)
Nu er du nr. 2 som "får" et drivhus eller væksthus her til aften i min bloglæserunde - og jeg sidder bare her og savler ;o)
Det ser da ud til at det nemt kan blive godt det lille drivhus - tillykke med det.
Kh Helle
(fra livet-i-karlelunden.blogspot.com)

Landbohaven sagde ...

Det skal da nok blive et godt drivhus. Jeg tror du bliver glad for det.
Held og lykke med det.

Høneballehaven sagde ...

Tihi inden jeg læste det, gættede jeg at det kom fra din brors have :o)
Det skal I nok få noget ud af, så længe det ikke skal ses, gør det jo ikke noget, bare du får gavn af det. Og jeg kan se, du har allerede planer for det.

CuginaK sagde ...

Det skal da nok blive godt, glæder mig til at følge det.

Bare det var mig, vi har måttet pille vores ned pga reparation på vores carpor-tag. Så lige nu har jeg slet ingenting, det er ikke til at bære. Det er et af vinterens opgaver at finde på noget :)

Birgitte sagde ...

Hej Helena. Tusind tak for din kommentar. Velkommen som læser her hos mig!

Hej Lene. Tusind tak for din kommentar. Ja, når man får noget foræret, kan man være heldig at få noget ud af det!

Hej Helle. Tusind tak for din kommentar og velkommen som læser her på min blog. Det er jeg rigtig glad for. Det er altid godt at drømme og glæde sig til noget. Det kan jeg bruge meget tid på. Jeg kan rigtig godt lide at have projekter, så har jeg det nok bedst!

Hej Landbohaven. Tusind tak for din kommentar. Det bliver nok et sjovt lille projekt!


Hej Lisbeth. Du kender mig vist nu og er god til at regne den ud! Ja, jeg håber, jeg får lidt mere drivhusplads. Vores i forvejen drivhus er også meget lille. Jeg drømmer om at bygge et gammeldags vægdrivhus langs muren på udhuset - det skal selvfølgelig bygges i hvidmalet træ og gamle glas med et form for tagudsmukning og smukke dobbeltdøre! Men det må blive engang, når jeg får mere tid!

Hej CuginaK. Tusind tak for din kommentar. Jeg er også lidt spændt på det. Ja, der kan hurtigt ske ændringer i hjemmet. Håber, du finder en løsning inden foråret, så du kan plante i drivhus igen!

Hanne i haven sagde ...

Jeg er sikker på at du nok skal få et lille godt drivhus ud af det.
Min kloge engelske haveveninde sagde engang til mig, at vi aldrig kan få nok plads med tag eller glas over i vores lande med vores klima. Og det vil jeg give hende ret i.

Birgitte sagde ...

Hej Hanne. Tusind tak for din kommentar. Jeg tror, jeg vil vise Anders, hvad din engelske haveveninde har sagt!!

Anonym sagde ...

Jeg har nu læst de pågældende kommentarer og kan forstå at der er tale om international bevågenhed vedr. denne sag. Jeg synes også at det er et utroligt smukt drivhus og vil gøre mit yderste for ikke at ridse det under opsætningen, når den tid kommer, hvilket jeg er blevet orienteret om, at den snart gør. Mvh. den drivhusopsætningsansvarlige.

Høneballehaven sagde ...

Kære drihusopsætningsansvarlige
Det skal du nok klare til vores alles tilfredshed, det er jeg sikker på. Med sådan en international bevågenhed er du jo nødt til at være forsigtig :o) God arbejdslyst og tak for at jeg fik et lille smil på fra morgenstunden.
Hilsen
Lisbeth