lørdag den 16. august 2014

Nærbilleder

Sikke et blæsevejr i dag!
Måske ikke det bedste vejr at tage nærbilleder af blomsterne, men jeg prøvede mig frem alligevel.


Gule solhatte. Jeg købte en lille stikling til en 10'er hos Lone i Komdrup.


Klatre-løvemund. Den skal jeg samle mange frø af, den er så fin!


Ærteblomsterne kan endnu. Der er dog mange bælge, som jeg må ud og plukke ind.


Pink dahlia.


Rød rævehale. Den er rigtig nem både at så og få til at vokse. Jeg har den i krukke og den bliver høj - ca. en meter med mange rævehaler. Når den sætter frø, kan man poppe popcorn af dem. Jeg ved dog ikke om jeg vil prøve det! Den er blikfang i haven og mange stopper op og synes den er flot!


Zinnia Apricot har haft godt af regnen og er kommet sig nu, jeg håber det bliver endnu bedre, for det tror jeg er muligt.


Solhatte, jeg har i alt fire forskellige solhatte i haven, den gule og to lyserøde, hvoraf den ene er Magnus og så har jeg en hjemmesået limefarvet, som ikke når at komme i blomst i år, men løvet vokser fint. Jeg har fået frøene af Jette fra "Mit lille gods".


Spydverbena, som jeg også har i krukke. Jeg har også sat én i det trekantede staudebed.


En purpur dahlia.


Gul vidunderblomst, som dog snart er færdigblomstret, jeg kan snart begynde at høste frø.


Citrongul dahlia.


Endnu en.


En timeviser.
I aften skal jeg ud at vande selvom vi har fået en del regn. Men blæsten gør, at krukkerne hurtigt tørrer ud. Jeg håber på en stor blomsterrigdom et godt stykke tid endnu og jeg har hørt, at efteråret bliver mildt. Allerhelst vil jeg ønske, at mine roser kommer igang igen efter al regnen, men ved ikke om det kan lade sig gøre.

3 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja det er svært at tage nærbilleder i blæsevejr, men da det blæser stort set hele tiden, er det ikke nemt. Jeg synes nu, du er sluppet heldigt fra det.
Er der slet ikke nye skud på vej i dine roser? Jeg forstår simpelt hen ikke, hvorfor de ikke har sat nyt, de har da gode vilkår hos dig, også selvom du ikke har vandet. Roser har jo rødderne langt nede, så de burde ikke lige have manglet vand.
Jeg kunne godt tænke mig lidt frø fra den røde rævehale, den er så flot. Mine zinniaer står rigtig fint, jeg har taget billede i dag, så det kommer med i morgen.

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Dejlige billeder du viser af all dine skønne blomster lige nu.Her er det også mine selvsåede Zinnia-dahlia-solhatte der blomstre.
Til næste år skal jeg også have rævehaler igen........de er bare så flotte.
God søndag Knus Jette

Birgitte sagde ...

Hej Lisbeth og Jette. Tusind tak for jeres kommentarer. Ja, mine roser har ikke været så flittige, men nu kan jeg se, at der er en del knopper, så måske når de lige en lille blomstring mere!
Til Lisbeth: Jeg skal nok tage frø fra til dig fra den røde rævehale. Jeg synes også at rævehalerne er så flotte.