mandag den 8. juli 2013

Min have skal i fjernsynet

I dag kom TV-folk og optog en udsendelse om min have!
Jeg skal nok sige til hvor og hvornår det bliver vist. Det var sjovt at lave TV. Programværten og jeg gik rundt i min have med mikrofoner på og ledsaget af en fotograf. Det var derfor, jeg har haft så travlt i haven. Alt skulle helst se så godt ud som muligt og de syntes min have var hyggelig. Det blev jeg glad for!!


Vi kiggede på mine plantekombinationer og jeg var glad for, at så meget var i blomst.


Matrem og rosen James Galway.


Digitalis og rosen Geoff Hamilton.


Dahlia i krukker og helichrysum og chokoladeblomst i altankasserne.


Helichrysum har jeg taget stiklinger af og håber, jeg får mange flere.


Purpur kongelys, som overraskende nok blomstrer, selvom den er sået og plantet ud i år og er to-årig! Den står i det pink- og purpurfarvede krukkebed.


Chokoladeblomst og heuchera samt dahliaer i knop.


Alchymist. Den bliver jeg nok aldrig træt af at fotografere.


Mit grønne og abrikosfarvede bed med grøn rævehale og abrikosfarvet zinnia og sollys som kant.


Kæmpeverbena, som også står i krukker. Den synes jeg er så sjov med de lange stængler og små blomsterhoveder.


Mit lyserøde og lilla krukkebed. Her er det voksurt, mamelukærme og dahlia samt hængepetunia.


Dr. Ingrid Pelargonier og en plante, som jeg ikke husker navnet på lige nu.


Mit "stiklingebord" med duftpelargonien Dr. Vesterlund.


Rosen Heritage.


Dianthus Maggie og rosen Brother Cadfael.


Det lyserøde og lilla krukkebed igen.




Vidunderblomsten i udspring. Den er jeg spændt på at se!
Jeg vågnede tidligt i morges fordi jeg var så spændt og tænkte meget over hvad jeg skulle sige til kameraet, og jeg syntes selv, at det gik ganske godt. Det var en sjov og positiv oplevelse at få med i mit haveliv!

9 kommentarer:

CuginaK sagde ...

Ej hvor spændende, Birgitte! Det glæder jeg mig til at se, så får vi din have at se på endnu en måde. Du må huske at fortælle hvornår det kommer på TV. Kan godt forstå du vågnede tidligt - og at du har haft lidt travlt :) Skal også lige huske at sige at det altså ser rigtigt dejligt ud hos dig. Kh Anne Mette

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Det er da spændende at komme i tv.Skal nok holde øje med når du fortæller tidspunktet.
Og din have står da også så flor lige nu.Ja! nu har vi begge to noget dejligt på bedding.
God dag knus Jette

Lone sagde ...

Det bliver da dejligt at se din have på TV.
Det vil jeg glæde mig til :-)

Høneballehaven sagde ...

Hold da op det er spændende, at du sådan skal i fjernsynet. Du har jo også en dejlig have med masser af fine plantekombinationer, krukker og skønne roser. Det bliver spændende at se.

Helena sagde ...

Gratulerar till det!Kan gott förstå att de ville komma till dig som har så mycket fint att se.Hoppas att jag i Sverige kan se programmet oxå det vore så jätteroligt!
KRAM från mig!

Frk. Anemone sagde ...

hey... en TV-star :) Det glæder jeg mig til at se - både stjernehaven og dens stolte "mor". Det må da have været sjovt at medvirke i.

Din have ser nu også aldeles fortryllende ud lige nu, og alchymisten er bare så smuk. Er også vild med dine gule Dahlier i krukke, ligesom sidste år, hvor de også stod så smukt.

Heidi sagde ...

Nå nå nå - så det var det du gik og gemte på ;o).
Stort tillykke og jeg skal da helt klart, se vores nye tv darling i aktion ;o)
Det ser også forrygende ud i din have, med masser af skønne planter ;o)

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer. Det var rigtig dejligt og jeg blev meget glad. I dag har vi fejret det med gode venner og mouserende vin ude i haven. De er lige kørt og nu er der fred og ro igen! Jeg er også selv spændt på at se udsendelsen - også selvom jeg ikke plejer at kunne lide at se mig selv på billeder! Jeg håber ikke, det kommer til at se tosset ud!

Anonym sagde ...

Hej Birgitte, hvor er din have flot, sikken en masse blomster. Stor arbejde med alle de krukker og dine roser, absolut skønne. Kommer du på lokal TV eller er vi sjællændere heldige at kunne se med?
Hilsen,
Lis, Ølsted