lørdag den 30. marts 2013

Sommerblomstfrø

Inspireret af Claus Dalby.
I dag røg min Clematis Pixie, der var slet ingen rødder tilbage - de må være rådnet væk. Planten var helt vissen og nu røg den ud. I går så jeg på Claus Dalbys blog hans fine Milkmaid Tallerkensmækker, som snoede sig opad espalier i væksthuset. Dette vil jeg også prøve, så jeg har sået Milkmaid i krukken, og forhåbentlig vokser de opad espalieret på væggen i orangeriet!


Her voksede de sidste år i altankasserne på plankeværket ind til haven.

I dag har jeg sået sommerblomster. Men kameraet er lige løbet tør for batteri, så jeg må lave et nyt indlæg i morgen, hvor jeg også skal så de sidste sommerblomstfrø, jeg har i køleskabet!


De er da meget grovillige. Sådan så det ud i juli sidste år.


Her er væggen med espalieret. Nu bliver det spændende om det lykkes at få Milkmaid til at klatre opad.

6 kommentarer:

Bente sagde ...

Øv hvor ærgerligt med din Pixie. Men tallerkensmækkere er jo også et godt blikfang, jeg havde mine voksende op at et jernstativ i den runde brønd. Der er bare så grovillige!

Høneballehaven sagde ...

Ærgerligt med Pixie, men lad os håbe at milkmaid i stedet vil klatre op af espalieret.

Møllebakkehaven sagde ...

Det er da en rigtig skøn plante, og tænk hvis den vil gro op ad dit espaliere, det kommer til at se flot ud :o)
Skal du også ha den i altankasserne igen... for det ser altså bare hammergodt ud :o)

Ha en go aften...

Heidi sagde ...

Det var da øv med den Pixie, men op på hesten igen.
Med tallerkensmækker er du garanteret succes. Det kan jo også ha sin fordel at så nyt hvert år, hvis du får lyst til at afprøve andre farver og blomster, klokkeranke måske ;o)

Anne sagde ...

Hej Birgitte,
Milkmaid får du helt sikkert held med.
Det bliver flot op ad den hvide væg.
Ærgerligt med Pixie men så kommer de nye planter til.
Jeg prøver forskellige klatreplanter i år. Clitoria i blå og klatrende Stormhat i bordeaux. Forskeligge Lahyrus og et par klokkeranker.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer. Dem blev jeg rigtig glad for og tusind tak for jeres gode idéer. De er til inspiration! Ja, jeg tror også nok at Milkmaid bliver flot op ad væggen. Jeg glæder mig til de begynder at spire.