torsdag den 21. marts 2013

Der er gang i staudefrøene

En lille status på mine frølinger
Anders er ved at hjælpe mig med at downloade program og koble det på både database og server til Pelargonieklubben Nordjyllands hjemmeside, som jeg er blevet webmaster på, så computeren har været flittigt brugt de sidste dage og derfor har jeg ikke fået blogget ret meget, jeg har dog været inde og læse indlæg men ikke kommenteret fordi det har været for sent på aftenen!



Her er det tallerkensmækker Milkmaid, to forskellige Matrem og Fjeldnellike.



Her er det gul Jakobsstige, violfrøstjerner og dobbelte akelejer. Jakobsstigerne skal prikles ud og det vil jeg gøre i påskedagene. Alle mine lidt anderledes akelejer spirer, men de helt almindelige er overhovedet ikke kommet op. Jeg synes, det er lidt underligt! Jeg ved faktisk ikke hvor jeg skal få plads til alt det, der skal prikles ud. Jeg tror jeg må sætte potterne i flamingokasser hele vejen rundt på gulvet. 
Jeg er så træt af det kolde vejr, hvor det er helt umuligt at komme i jorden fordi den er stivfrossen! Derfor er jeg glad for, at jeg har mine frølinger at følge med i!



Her er det tomat Black Zebra, der er på vej op. De har været længe undervejs, sikkert på grund af kulden!



Her er det Geranium Vision, som er en lavtvoksende lyserød storkenæb og den skal jeg have som bunddække under mine roser Parade, som gror opad plankeværket.



Her er det min dværglupin, som der desværre kun er kommet én op af.



Her er det min purpurfarvet Kanna, jeg begyndte at vande for ca. 3 uger siden. Nu er der spirer.



Dette pelargoniebillede er til ære for Bente Elmbjerg fordi hun for et godt stykke tid siden spurgte hvad denne pelargonie hed. Det er en æggeskalspelargonie, som hedder Vecto Vulcano. Den var meget stor og helt fyldt med blomster, men nu er den pottet om og jeg har klippet den ned og lavet en del stiklinger ud af det afklippede. Den er åbenbart meget villig til at blomstre, for den har allerede sat nye knopper.

Nu skal jeg vist overlade computeren til Anders, men jeg vender frygteligt tilbage!

9 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Der er gang i dine frølinger skal jeg love for. Du er erfaren i at så, så nu vil jeg gerne bede dig om et godt råd.
Jeg har frølinger fra Gudeblomst, som er komme pænt op, men de gror ikke så meget. De står i en hvid plastikpose, skal jeg tage posen af? Er det derfor de ikke gror, altså fordi den er på?
Vi er alle trætte af det kolde vejr, men må glæde os over, at det snart bliver forår og at vi har varme og gode huse.

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Du har da godt nok gang i alle dine frølinger.Jeg må vente til det bliver varmere før jeg sår mere.Det ser rigtig godt ud det hele.Men kan da god forstå at det kniber med pladsen.Jeg har også lige lavet et indlæg med lidt dejlige maj billeder.God aften knus Jette.

Mathias Emil sagde ...

Hej Birgitte,
Det er spændende at følge med i dit så-cirkus og sikke mange forskellige planter du har gang i. Jeg selv er også lidt over-optimistisk og får med garanti ikke plads til alle de priklede planter. Sådan er det - held og lykke med det hele :-)
Kh Mathias

Lene sagde ...

Det ser rigtig godt ud, du må til at lave en planteskole med alle de planter:-)
Med venlig hilsen
Lene Jensen Nordjylland

Bente sagde ...

Jamen det ser da herligt ud Birgitte og 1000 tak fordi du viser æggeskals pelargonien i nærbillede. Jeg har en pelargonie der ligner i bladene, men slet ikke i blomsten. Så det vil blive endnu et spørgsmål til pelargonieklubben.
Godt med søde pelargonievenner.......:0))

Birgitte sagde ...

God morgen Lisbeth. Tak for din kommentar. Jeg ville helt klart tage plastikposen af, hvis de står indendøre, så tror jeg ikke, der er grund til at have en plastikpose på. Hvis de er sået i så- og priklejord og de har fået to blivende blade, ville jeg også prikle dem om, da der ikke er næring i så- og priklejord. Jeg håber dette svar kan være en hjælp.

Høneballehaven sagde ...

Tak Birgitte
Posen er fjernet nu, det er for tidligt at prikle endnu, de er ganske små, men nu ved jeg, hvordan jeg skal gøre inden længe. Du kan tro det var en hjælp. Tak

Landbohaven sagde ...

Der er da rigtig gang i den hos dig.
Hvor ser det godt ud.
Ha´ en god dag.

Birgitte sagde ...

Hej Jette, Mathias, Lene, Bente, Lisbeth og Åse. Tusind tak for alle jeres kommentarer. Dem blev jeg rigtig glad for. Ja, kulden bliver åbenbart ved udenfor, så vi må holde os inde i varmen, hvor der heldigvis også er planter!