tirsdag den 5. marts 2013

Forårsbede

Det pibler opad jorden
Jeg forsøgte at zoome ind på det, der er på vej op og her kommer nogle billeder af, hvordan det ser ud i mine bede lige nu.



Jeg fik luget og fjernet blade i bedene i går. Vejret var fantastisk og jeg blev glad, da jeg så alle spirerne under bladene. Nu er de kommet frem i lyset.









Måske virker det skørt med disse "jordbilleder", men jeg blev så glad over, at se alt det, der var på vej op under bladene og tænkte, at nu kunne jeg rigtig lege med mit kamera og forsøge at zoome ind. Nogle af billederne er taget på en 2-3 meters afstand. Det var sjovt at forsøge sig med linsen.
Nu skal vi til morgenkaffe hos naboen, han fylder 50 år i dag.

7 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

På denne årstid ser vi gerne bar jord og nye spirer, samtidig fik du mulighed for at lege med dit kamera, det var jo fint :) Dejligt at der kommer så meget op nu, det nyder vi.

Ulla J. sagde ...

Nej, det er da ikke skørt med 'jordbilleder'. Mon ikke vi alle for tiden har næsen nede i det niveau for at få øje på en længe ventet plante?

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Ja! jeg tror at alle os havemennesker går med næsen nede ved jorden.har selv lige været ude og tage billeder, efter vi har klippet visne stauder og fjernet blade i bedene.......håber ikke det er for tidligt.God dag knus Jette

Lene sagde ...

Jeg tror også at vi alle går med næsen i jorden for at lede efter liv, og hvor er det dejligt når man finder det:-)
Med venlig hilsen
Lene Jensen Nordjylland

Bente sagde ...

Altså Birgitte jeg kravler også rundt på alle fire og leder efter forårstegn. Jeg har endnu ikke fjerne nedfaldsblade, så jeg skal samtidig skubbe lidt til det dækkende lag. Jordbilleder hører årstiden til.

Møllebakkehaven sagde ...

Jeg ønsker mig også et nyt kamera, og når jeg engang får det, så skal jeg lege ligesom dig... for hvor kan de mange ting :o)
Alt hvad der spirer i den sorte jord er da værd at ta billeder af... vi elsker det jo :o)

Ha en go aften...

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres søde kommentarer. Vi er vist mange havenørder her i blogland! Nu har de desværre lovet koldere vejr igen, men jeg tror, det er hurtigt overstået. Lige pludselig får vi sådanne fine dage igen som vi lige har haft!