fredag den 11. maj 2012

Så er gulvet støbt!

I dag var min fridag og mens jeg gjorde rent indendøre..
blev gulvet støbt.

Igen kom cementbilen og mureren havde gjort klar med forlængerrør, så cementen kunne komme helt ind i haven. Elektrikeren var der i går og lagde elkabler ud.


Det var et sjovt redskab han brugte til at få cementen lige tyk over det hele. Det lignede et rør med to stænger som håndtag, som han skubbede rundt i cementen. I aften skulle det være tørt og allerede i morgen går mureren i gang med at bygge - åh det glæder jeg mig til.


Hele indkørslen er fyldt op med mursten og byggematerialer. Om to uger kommer tømreren og jeg tror næsten, at mureren er færdig i næste uge, han har i hvert fald sagt, at to uger er rigelig tid. Jeg er spændt på, om han bygger skorstenen først!

9 kommentarer:

Hanne i haven sagde ...

Hvor er det altså spændende. Jeg kan godt forstå at du glæder dig. jeg tror at jeg ville hoppe rundt som en lille forventningsfuld pige, hvis det var mig :-)
Jeg tror også at meget i vores haver har brug for en sæson eller to mere, til at komme sig over de slemme vintre. Mit kirsebærlaurbær så rigtigt slemt ud sidste forår, så jeg er sikker på at dine også nok skal komme sig.
God weekend deroppe nordpå :-)

Hanne i haven sagde ...

Hvor er det altså spændende. Jeg kan godt forstå at du glæder dig. jeg tror at jeg ville hoppe rundt som en lille forventningsfuld pige, hvis det var mig :-)
Jeg tror også at meget i vores haver har brug for en sæson eller to mere, til at komme sig over de slemme vintre. Mit kirsebærlaurbær så rigtigt slemt ud sidste forår, så jeg er sikker på at dine også nok skal komme sig.
God weekend deroppe nordpå :-)

Fru Friis sagde ...

Jeg tager en lille utålmodig hoppe-dans sammen med Hanne...nu sker der virkelig noget. Håber vi får lov at følge hele processen :o)

Frk. Anemone sagde ...

Nu kommer der rigtig fart på. Det er en spændende proces at bygge/få bygget og sjovt at følge med i, især for jer, men så sandelig også for vi andre.

Rigtig god weekend.

knus Ulla

Bente sagde ...

Det er spændende at følge dit/jeres projekt! Jeg hopper med de andre - og venter spændt på føljetonen!

Høneballehaven sagde ...

Herligt at der sker noget nu, jeg undrer mig lidt over, at mureren kommer i morgen, holder han ikke weekend?
Jeg følger stadig spændt med, men lader fru Friis og Hanne om at hoppe :o)

Hald sagde ...

Det må virkelig være dejligt at se hvordan dit orangeri vokser - og så også at det er af egen avl! ;0)
Herligt at kunne følge med her på bloggen... blive endelig ved med at lægge billeder og kommentarer på.

Vivi sagde ...

Hvor er det godt, at i er nået så langt. Nu er alt det "kedelige" og ikke særlig synlige klaret, når mureren først går i gang, begynder det hele inden længe virkelig at tage form.
Kan godt forstå du glæder dig over hvert et skridt i når på vejen mod jeres drøm :-)

Jeg synes, det er meget spændende at følge projektet, så vis endelig rigeligt med billeder undervejs :-)

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres søde kommentarer og tak fordi I har lyst til at følge med i projektet. Det er jeg rigtig glad for. Vores murer holder fri også, men da han har flere jobs, tror jeg nok, han arbejder temmelig meget. Heldigvis har vi fået et tilbud og en regning, så vi skal ikke betale weekendtillæg. Bare han overholder vores tidsfrist, så tømrerne kan komme til til den tid vi har aftalt med dem. Jeg blev rigtig glad i går, da han sagde, at han ville komme i dag!
I dag har jeg været på plantemarked og købte en del pelargoniestiklinger meget billigt. Jeg gjorde et kup, så det har været en rigtig god dag, som blev afsluttet her til aften med besøg af min bror og hans familie. De var noget interesseret i at se byggeriet.