tirsdag den 8. maj 2012

Endelig er gravearbejdet forbi og nu sker der da lidt mere

I går kørte vi med trillebør og skovl ca. 6 kubikmeter sand på!

I fredags blev vi færdige med at grave ud til gulvet. I går skulle der så køres sand på. Vi fik leveret 8 kubikmeter sand i går og da vi kom hjem fra arbejde kørte vi med sand i trillebør og brugte skovlen og fik fyldt ca. 6 kubikmeter sand på.


Jeg er godt nok glad for, at vi er færdige med at grave og køre jord væk. I dag har mureren vibreret sandet og kørt yderligere godt og vel en kubikmeter på, så målene kommer til at passe. Der skulle 35 cm sand på. Mureren har også fået lagt flamingopladerne og rionettene på. Flamingopladerne er 15 cm høje og nu mangler vi bare støbningen. Der skal 10 cm beton på, så kommer det op til soklens overkant. Men inden vi skal støbe, kommer elektrikeren og lægger elkabler ud til strøm, så torsdag over middag skulle gulvet gerne være færdigt!
I indkørslen ligger byggematerialerne til skorstenen. Hele haven har været fyldt med flamingoplader, rionet og arbejdsredskaber, så græsset er vokset udover alle breder. Jeg håber, vi får det slået i morgen, for så kan jeg også få klippet kanter i bedene.
De bånd, man kan se tre steder på soklen (der er et bånd mere i den anden ende) er vindtræksbånd, som er støbt ned i soklen og skal fæstnes på taget for at holde det nede, som hjælp i tilfælde af en storm. Jeg glæder mig rigtig meget til, at der bliver muret. Nu skal der altså ligesom ske lidt mere! Jeg har været noget mør at al det graven, det må jeg ærligt indrømme, men jeg tror, det er sundt arbejde! De næste 2,5 uge skal mureren arbejde og derefter kommer vinduer og glas. Vi er blevet lovet, at det hele er færdigt til vores sommerferie.

12 kommentarer:

Susanne sagde ...

Ikke så sært, at du er mør af alt den slæben og det må være skønt at se tilbage på, at det er overstået.

Selvom det kun kan gå for langsomt, så må det nu alligevel være det spændende og det som syner, der går igang. Jeg glæder mig til at se mere langs afsted :-)

Karina sagde ...

Hold da op. Jeg kan da også godt forstå at du er mør i kroppen. Men hvor bliver det altså godt. Det må være en drøm der er gået i opfyldelse, når det står færdigt.

Høneballehaven sagde ...

Ja det er hårdt og så køre sand bagefter, det må også have været hårdt. Godt det er overstået, så andre skal lave arbejdet nu.
Gad vide hvor meget du har tabt dig af alt det arbejde :o)

Tina - Haven i Velkær sagde ...

Det ser superspændende ud - bare det var hos mig!
Men man kan da sige at du får noget ud af dine anstrengelser - og så vildt meget plads!
Ikke så sært at du næsten ikke kan vente til det er færdigt.
Glæder mig til at se det færdige resultat.

Frk. Anemone sagde ...

Det er et imponerende slæb I tager der... du er helt sikkert fuldstændig mørbanket, så et par hviledage er vist på sin plads.

Helle sagde ...

Hold da op, først grave jord af og så køre sand på - det er altså hårdt arbejde. Men nu er fundamentet næsten på plads og det kan begynde at tage form - det bliver da bare for lækkert, hva´:o)

mamses oase sagde ...

Jeg tager virkelig hatten af for jeres store arbejde :-D
Håber deres tidsplan holder, så i kan få glæde af den i sommer.
Det er så spændende.
Kender du det når man ser en rigtig spændenede serie, så kan man næsten ikke vente til næste afsnit? ;-D
Glæder mig til næste afsnit.

Marianne :-D

Fra frø til blomst sagde ...

Hold da op hvor har i knoklet og ja, det er jo helt sikkert sundt :-)
Jeg kan godt forstå, at du glæder dig :-)

Helena sagde ...

Jag kan rdan se hur du sitter där inne o myser :-D
KRAM från mig!

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer. Nu har jeg ikke gravet hverken i går eller i dag og skal heller ikke - skønt. Jeg havde håbet på havevejr i dag, men puha hvor er der dog koldt udenfor. Jeg har vist ikke tabt mig af gravearbejdet, men fået nogle muskler er jeg sikker på. Ja, når vejret er sådan som i dag, så ville de være rart at kunne nyde haven indendøre!

Møllebakkehaven sagde ...

Uha uha hvor er I altså aktive. Men det er sikkert meget godt med en deadline, så får man i hvert fald ordnet tingene i tide :o)
Det er spændende at følge din 'føljeton', og jeg under jer nogle gravefri dage :o)

Ha en go aften...

Birgitte sagde ...

Hej Møllebakkehaven. Tusind tak for din kommentar og tak fordi du vil følge med. Der kommer nyt i morgen!