mandag den 2. april 2012

Farvel til terrassen og såning af flere frø.

Efter påske begynder vores byggeri.
Nu er det slut med terrassen. I dag fik jeg fjernet ca. en fjerdedel af fliserne og når de er helt væk, får vi ikke en ny terrasse. Orangeriet skal bygges dér, hvor terrassen er, så fremover kommer vores havemøbler til at være på græsplænen.


Anders er på ferie med sin søn, så jeg må selv flytte fliserne. Og de er tunge! Jeg har heldigvis lånt genboens sækkevogn til at køre dem væk på og så bruger jeg et koben til at løfte dem op med.


Jeg tror ikke, vi kommer til at savne vores terrasse, for jeg tror, at det bliver rart at sidde med bare tæer på græsplænen. Jeg har allerede fundet et sted på græsset til havemøblerne, hvor vi kan sidde både i sol og læ.

I dag fik jeg også sået grøn rævehale, jernurt, hvid digitalis og blå jakobsstige. Jeg har sået dem i mælkekartoner i så- og priklejord. Det har jeg mest succes med, så derfor holder jeg mig til det. Alle fire mælkekartoner er skåret ud med huller i bunden og sat i en flamingokasse. Nu står den i vinduet oppe på trappegangen.


I morgen vil jeg stå tidligt op og gå ud at fjerne flere fliser!

10 kommentarer:

Bente sagde ...

Ja det bliver spændende, om det holder uden terrasse.
Jeg personligt tror du bliver træt af, at gå og flytte møbler, hver gang du skal slå græs!

Fru Friis sagde ...

Du skal nok holde varmen med det job!! God arbejdslyst :o)

Susanne sagde ...

Det lyder som et tungt arbejde, men dejligt at du har forsynet dig med gode hjælpemidler. Fortsat god arbejdslyst imorgen.

Høneballehaven sagde ...

Godt gået Birgitte at du selv kan klare det. Pas nu på dig, at du ikke overanstrenger dig.

Helena sagde ...

Fiffigt att använda mjölkartonger :-)
KRAM från mig!

Hanne i haven sagde ...

Ja, pyha. Det lyder som hårdt arbejde. Husk at passe på ryggen og tage pauser. Det er et dårligt tidspunkt at få en dårlig ryg :-)
Det lyder som lækre sager du har sået, og det er smart med mælkekartonnerne. Det har jeg aldrig prøvet.

Birgitte sagde ...

Hej Bente. Tusind tak for din kommentar. Heldigvis er vores græsplæne ikke så stor, så der er i forvejen ikke meget arbejde med at slå den. Min mormor og morfar havde også havemøblerne på græsplænen og jeg har slået græsset mange gange dér. Det generede mig ikke at skulle flytte havemøblerne. Jeg tror, det ville være værre, hvis der var rigtig meget arbejde med græsslåningen.

Hej Fru Friis. Tusind tak for din kommentar og tak for opmuntringen!

Hej Susanne. Tusind tak for din kommentar. Ja, det er hårdt arbejde og i dag mærker jeg heldigvis ikke noget til ømme muskler eller træt i ryggen, så jeg tror, jeg vil fjerne ligeså mange fliser i dag, så burde jeg kunne blive færdig i løbet af påsken!

Hej Lisbeth. Tusind tak for din kommentar. Ja, jegskal nok passe på min ryg og ikke at overanstrenge mig. Jeg tænker lidt over løfteteknik og sådan noget, men de fliser er noget tunge at bakse rundt med, så jeg tror ikke, det er helt ergonomisk korrekt, det jeg gør!!

Hej Helena. Tusind tak for din kommentar. Måske får du lyst til selv at prøve med mælkekartoner?

Hej Hanne. Tusind tak for din kommentar. Ja, jeg skal nok passe på og huske at tage pauser. Det ville simpelthen være skrækkeligt, hvis jeg får problemer med ryggen!
Måske du også skulle prøve med mælkekartoner?

Landbohaven sagde ...

Hårdt arbejde du er i gang med så pas på ryggen.
Jeg tror nu du bliver træt af at flytte havemøblerne hver gang græsset skal slås.
Vi har haft 2 steder, hvor vil skulle flytte møblerne. Det ene sted ER der nu lagt fliser.
Tak for kigget.
Ha` en god dag.

Staudefeen sagde ...

Du er vist en lille arbejdsbi! ;-)

Jeg kan nu godt forstå, at du hellere vil have et orangeri end en terrasse, men jeg savner faktisk lidt en terasse i stedet for græsset, må jeg indrømme.

Spændende at se dit frøprojekt og dejligt med genbrug - det kan vi godt lide1 ;-)

God påske.

Kh. Marlene

Birgitte sagde ...

Hej Landbohaven. Tusind tak for din kommentar. Nu har jeg fjernet over halvdelen af fliserne, det går fint med det. Ja, vi må se om vi kan undvære en terrasse. Jeg tror det nu nok!

Hej Marlene. Tusind tak for din kommentar. Ja, genbrug er slet ikke så dumt, det er godt, når det kan lade sig gøre. Også god påske til dig.