onsdag den 4. april 2012

Nyresnerle og Dr.Ingrid Pelargonier

Ompotning af nyresnerle og klipning udenfor!
I dag har jeg pottet nyresnerle om. 5 styks blev det til.


Pelargoniestiklingerne vokser godt:


Disse to planter skal plantes sammen i zinkkrukker til at sætte på søjlerne på vores stakit!

I dag fik jeg også klippet en lavendel, der er begyndt at skyde og min purpurfarvet Heuchera skyder også med nye blade.

Lavendel, den er blå!

Heuchera med nye blade
Jeg tog også lige et billede af mine stedmoderblomster. Jeg synes, de står så fint ved døren!


Rigtig god påske.

8 kommentarer:

Marianne Selvig sagde ...

Hej Birgitte. Du er også haveflittig. Jeg har lige klippet vildskud fra vores store hassel ned. Og tager en vandret med min iPad, for det var da hårdt!

Er spændt på din snerle!

Jeg kan rigtigt godt lide dit lille plantebord! Og hvor har du pyntet det sødt op. Godt at der er pænt ved hoveddøren. Selvom folk ikke desideret SER det, så tror jeg det bliver bemærket af sjælen og sindet.
(undskyld mit udsvævende synspunkt, men det tror jeg altså!)

Unknown sagde ...

Hej Birgitte. Jeg har også sået nyresnerle for ca. en måned siden og de slet ikke parate til at blive priklet ud endnu, så når jeg ser dine, begynder jeg at få tvivl om mine nogensinde bliver til noget....men det ser godt ud:o)

Karina sagde ...

Du har også haft en travl dag kan jeg se.
Sikke en dejlig velkomst, med skønne stedmodere og fine krukker:-)

Høneballehaven sagde ...

Det ser fint ud det lille plantebord med stedmoderblomster.
Godt der var liv i heucheraen.

Helena sagde ...

De har det varmt o gosigt om sig i frigolit lådorna :-)
Så sött litet bord du har!
Trevlig påskhelg!

Hanne i haven sagde ...

Hvor ser dine pelargonie stiklinger sunde og frodige ud. Jeg har også lavet nogle af min Dronning Ingrid, men jeg synes at de ser lidt sløje ud. De står i det opvarmede drivhus, måske er der for koldt derude?
Hvor ser det bare dejligt, forårsagtigt og indbydende ud med dit søde bord med stedmødrene :-)

Vivi sagde ...

Dejligt med alle de forårs sysler :-)

Birgitte sagde ...

Hej Marianne. Tusind tak for din søde kommentar. Den blev jeg glad for. Jeg tror du har fuldstændig ret i, hvad man ser og hvad man ikke ser. Man registrerer meget mere end man selv tror!

Hej Bente. Tusind tak for din kommentar. Jeg såede også mine for godt en måneds tid siden og jeg tror, de første blivende blade har været der ca. 10-12 dage inden jeg priklede dem om. Du skal sikkert bare være tålmodig!

Hej Karina. Tusind tak for din søde kommentar. Den blev jeg glad for.

Hej Lisbeth. Tusind ta for din søde kommentar. Ja, jeg blev så glad, da jeg så, der var nye blade på vej.

Hej Helena. Tusind tak for din søde kommentar. Ja, man bliver glad, når planterne trives!

Hej Hanne. Tusind tak for din kommentar. Jeg tror nok, dine stiklinger kommer sig, men de kræver nok lidt varme, når der bliver bedre vejr, kan du sikkert se en forskel! Ja, jeg er rigtig glad for mit lille zinkbord.

Hej Vivi. Tusind tak for din søde kommentar. den blev jeg glad for.