søndag den 13. marts 2011

Omplantning af spirer

Stolt kavaler og hængevioler

I dag har jeg plantet ovenstående to spirende frø ud i større potter og i nyt jord (blomstermuld). Jeg fik 15 potter med hængevioler (2 planter i hver) og 13 potter med stolt kavaler (2 planter i hver). Jeg læste i et gammelt haveblad, at man kunne bruge en gaffel til at få spirerne ud af beholderen uden at beskadige rødderne. Dette var et rigtig godt værktøj. De nye potter med ny jord var gennemvædede og jeg brugte en blyant til at prikle et bredt hul og så tog jeg fat om halsen af stiklingerne meget forsigtig med to fingre og ligesom førte dem ned i hullet.
Nu er det spændende at se hvordan de tager fat og begynder at gro.


Forsigtigt løsnede jeg den våde jord om roden inden jeg plantede stiklingen i den nye jord.

Et lille udpluk af mine nye planter
Antallet af planter passer meget godt til antallet af mine krukker, nu må jeg håbe på at alle planter klarer sig godt.
I den kommende uge skal jeg så yderligere nogle frø.

Ingen kommentarer: