søndag den 13. marts 2011

Gratis jordanalyse på Gug Planteskole idag

Dette var et godt tilbud

I nyhedsbrevet fra Gug Planteskole, http://www.gugplanteskole.dk/ stod der, at man i denne weekend kunne få en gratis jordanalyse. Dette benyttede jeg mig af. Jeg gravede en posefuld jord op dér hvor det ene at mine kommende rosenbede skal anlægges, og så ellers afsted.
Jeg har her i vinter læst mig frem til nogle muligheder med henblik på jordforbedring og havde gjort mig nogle overvejelser også økonomisk.
Jordanalysen viste, at vores jord er rigtig god. Det eneste jeg behøver er noget organisk gødning. Jorden er god til roser og til stauder.
Jeg blev rigtig glad og har nu droppet storkøbsindkøb af champost, som jeg var lige ved at anskaffe mig.
I stedet fik jeg 5 kilo Osmo organisk rosengødning med og så kan jeg forhåbentlig få hjælp med udlån af bil og trailer til at hente nogle poser med komposteret kogødning, da disse to ting ville gøre det rigtig godt for mine nye rosers tilværelse.


Jeg fik god betjening på planteskolen. De er meget hjælpsomme og kan svare på alle spørgsmål.


For 2 kroner drak vi en kop kaffe i planteskolens café-område, inden vi cyklede hjem igen.

Ingen kommentarer: