tirsdag den 25. august 2015

Pink og purpur

To kontraster, der spiller op mod hinanden.
Dette krukkebed består hovedsageligt at dahlier.


De har det rigtig fint.


Denne pink er kæmpestor som en frokosttallerken.


De purpur er også blomsterrige.


Kannaen er endelig kommet i blomst. Den har mørkt løv og meget store blade.


En anden purpur dahlia, som er lidt pom pom agtig.


Rød rævehale, som jeg har sået i april.


Der er også heuchera med mørkt løv. Til højre er der sort kornblomst, som er ved at være afblomstret. Den skal jeg samle frø ind af.


Pink mormorpelargonier, som stammer fra hendes veranda. Planterne går tilbage til min oldemors tid og vi har igennem generationer lavet stiklinger. De har stor værdi for mig.

Det har regnet rigtig meget i går og i dag, så jeg har endnu ikke slået græs. Det SKAL lykkes i morgen. Det er det eneste jeg mangler inden åben have på torsdag.
I morgen eftermiddag skal jeg på en spændende udflugt til Bindslev, hvor jeg skal købe en "ting" til haven. Mere herom følger.

6 kommentarer:

Linda Borg sagde ...

Hej Birgitte
Hvor er dine Dahliaer flotte. Her er nogle af dem blevet spist af snegle. Hvad hedder den meget smukke, purpurfarvede pomponagtige? Altså den, der er på billedet efter Kallaen. Det er meget fine krukkebede, du har sammensat :)

Høneballehaven sagde ...

Det ser flot ud det hele Birgitte. Du må sende regnen ned til Midtjylland i morgen, de trænger. Håber du når at få slået græsset.

Frk. Anemone sagde ...

Ja, det ser skønt ud det hele. Jeg er pjattet med de røde rævehaler og har selv fået succes med den du gav mig. Hos dig står de perfekt sammen med den lyserøde Dahlia - hvis jeg husker det, vil jeg efterligne det til næste år.
En ny ting til haven - det glæder jeg mig til at læse om.
Imponerende med ægte mormor-pelargonier, dem må du virkelig passe på, men de ER jo i de bedste hænder hos dig.
Hils Anders fra os.

Birgitte sagde ...

Hej Linda. Mange tak for din kommentar. Jeg ved desværre ikke hvad dahliaen hedder. Jeg har købt knolden hos Blomsterverden.dk, hvor man kan se billeder, måske kan du finde den dér?
Hej Lisbeth. Mange tak for din kommentar. Jeg forsøgte at sende regnen til Midtjylland, men den kom tilbage her til aften!
Hej Ulla. Mange tak for din kommentar. Jeg blev glad for, at rævehalen blev til noget. Jeg kan også så godt lide den. Ja, mine mormorpelargonier passer jeg meget på.!

Maribel sagde ...

Så fina Dahlior, gillar speciellt de mörka, riktigt fina.
Ha det fint!

Birgitte sagde ...

Hej Maribel. Tusind tak for din kommentar. Du må også have det godt.:)