torsdag den 7. maj 2015

Lathyrus, dobbelte cosmos og kongeliljer.

Nye krukker og mere udplantning.
Fletkurve til frøplanterne har jeg købt hos www.moreland.dk og fik 4 styks i to forskellige størrelser. Mine klatrestativer blev også fundet frem i går aftes til krukker med lathyrus. I år har jeg både en rosa og den sædvanlige blå.


I de to store kurve har jeg plantet dobbelt cosmos og placeret dem i det lyserøde og lilla krukkebed, som er under opbygning.


Der er to krukker med den rosafarvede lathyrus.


Jeg har også plantet to krukker med de blå lathyrus. De er placeret i det blå og lilla bed.


Kongeliljerne i bonderosebedet er godt på vej. Man kan godt lige skimte den bag de lange smalle blade. Sidste år var der for tørt og jeg fik nok vandet dette bed for lidt, for de blev slet ikke til noget. Derfor er jeg glad for, at de nu er så godt på vej:) Når bonderoserne takker af, blomstrer kongeliljerne og bonderosernes grønne blade bliver et fint bunddække.


Nu blomstrer frugttræerne for alvor. Dette er vores pæretræ og bagved står et kirsebærtræ. Pæretræet er espalieret.


Løjtnantshjerterne blomstrer nu. Jeg har også hvide i skyggebedet, men dem har jeg ikke rigtig fået øje på endnu.


Det store staudebed vokser hver dag (også ukrudtet), så jeg må vist ud at luge i weekenden.
Her til aften blæser det en kold vind og jeg havde slet ikke lyst til at være ude.

5 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Nej det er ikke så spændende at være ude, når det er koldt. Jeg har plantet mine lathyrus direkte ud i jorden.
Hos mig er det den hvide løjtnantshjerte der er størst og blomstrer.

Gitte sagde ...

Jeg skal også have plantet mine lathyrus ud i haven. Min hvide løjtnantshjerte er godt på vej. Ja, ukrudtet vokser lige så hurtigt som blomsterne.

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Ja !!!både blomsterne og ukrudtet er der godt gang i lige nu med det skiftende vejr.Har også lige fundet mit stativ frem og plantet de små lathyrus ud i krukker.
Både min rosa og hvide løjtnant blomstre fint.
God weekend knus Jette

Vivi sagde ...

Jeg har ikke turdet plante noget ud endnu, det er kun et par dage siden vi sidst havde nattefrost.
Jeg føler mig heller ikke specielt motiveret til at gå ud og pille ukrudt om aftenen lige for tiden, håber temperaturerne snart stiger og vinden lægger sig, så jeg føler for at bruge flere timer derude i kampen mod ukrudtet ;-)

Birgitte sagde ...

Hej I fire. Tusind tak for jeres kommentarer. Dem er jeg glad for :). Ja, vejret er noget skiftende lige for tiden, men i dag er jeg glad for, at det regner, for jeg har plantet en hel del ud.