søndag den 25. januar 2015

Limfjorden ligger kun et stenkast væk

..så jeg var dernede med kameraet ved solnedgang
Det tager kun 5 minutter at gå derned og jeg tænkte, at jeg ville forsøge mig med nogle billeder dernedefra.


På vej derned går man langs Lindholm Å, der går en buet træbro over til den anden side, som jeg dog lige har passeret.


Her er jeg over på den anden side, hvor der er stisystem og små golfbaner, på hver side af stierne. Man kan gå en tur på 5 kilometer - den tur har vi gået rigtig mange gange på alle årstider.


Lindholm Å løber ud i Limfjorden og her står jeg ved fjorden på det sted, hvor windsurferne går i. Øen ude i vandet er Egholm, hvor der sejler en lille færge i pendulfart til Aalborg. Der er ca. 10 gårde på Egholm.


Her er indsejlingen til Egholm. Det var lige før solen var gået ned. Der var vindstille i dag, så vandet er blikvand, som vi kalder det.


Her ser man hele øen. Jeg har roet rigtig meget i denne del af Limfjorden og kender sejlranden og farvandet rigtig godt. Her på den nordlige siden af fjorden over mod Egholm, er vandet ikke ret dybt, så det er kun småbåde, der kan sejle her.


Her ser man Aalborg, som ligger på den anden side af fjorden. Ca. midt på vandet på dette billede er sejlranden og store skibe kan sejle her. Egholm er udenfor billedet i højre side i forhold til dér hvor jeg står.
Jeg nåede lige at få solens sidste stråler med inden den forsvandt. Klokken er ca. 16.30 og hvor er det rart, at der nu er så lyst på dette tidspunkt.
Jeg håber mange har nydt det gode vejr, det har været i dag.

6 kommentarer:

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Jeg tror vi er mange der har taget sne billeder.
Og dejlige billeder du har taget ved fjorden.
Godaften Knus Jette

Høneballehaven sagde ...

God idé med billeder fra Limfjorden, så vi kan se, hvor du går dine ture, når du har tid.
Tak for turen.

Frk. Anemone sagde ...

Det var da en dejlig tur, tak for den:)
Smukke billeder og sjovt at høre at du selv har roet i farvandet.

Fru Skipper sagde ...

Hej Birgitte.
Ja, det var en rigtig dejlig dag igår, med varme i solens stråler. Så bliver ens energidepoter fyldt op!
Lotte

marie sagde ...

Dejlige billeder med det typiske gråblå vinterlys over fjorden.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer og tak fordi I kunne lide billederne. Det var et rigtig godt vejr i søndags og jeg var heldig jeg fik lidt sol med inden den gik ned.