mandag den 19. januar 2015

Det pibler frem

Forårsløg, sct.hans urt, perlehyacinter og krokus på vej.
Snevejr ingen hindring!


Sct. Hans urt skyder op i krukkerne og det er endda kun en måneds tid siden, de visnede ned!
Det sneede, da jeg cyklede hjem i dag, og måtte lige på en inspiceretur i haven inden det blev mørkt!


I drivhuset er tulipaner og hyacinter på vej op. Måske bliver det et tidligt tulipanflor i år? De andre år har jeg haft krukkerne stående i udhuset i mørke og derved blev skuddene gule og det tog noget tid, før de blev "normale". Dette ville jeg undgå i år, så derfor har jeg sat krukkerne i drivhuset, hvor de også står tørt.


Her er lidt flere beholdere med tulipaner.


Perlehyacinter og krokus på vej.
Det bliver da lidt spændende og se, hvordan foråret bliver i år!

Den fugtstyrede ventilator i orangeriet blæste desværre i stykker ved stormen Egon og nu er der gået næsten 10 dage. Elektrikeren skulle meget gerne komme i morgen for jeg opdagede i dag, at der har dannet sig en smule kondens derinde. Det er ikke godt, da det jo er en trækonstruktion, forhåbentlig er det i småtingsafdelingen, hvis problemet bliver løst i morgen, men jeg har ikke været udsat for det før og håber meget de kommer i morgen.!

6 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Uha ja lad os håbe, at elektrikeren kan lave den i morgen.
Dejligt at se som de hele pibler frem.

Tim Skovrup sagde ...

Det er total forårstegn som kan ses på dine billeder :)

Unknown sagde ...

Nu kan det kun gå for langsomt med det forår. Alle livstegn i haven modtages med glæde.
Havehilsen
Ole

Frøken Solhat sagde ...

....så livsbekræftende det er Birgitte. I dag har mine høns lagt årets første æg....de kan også mærke at lyset er på vej ;0)

Knus Dorthe

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Ja !!! det pibler op af både jorden og krukkerne.
Det er også min erfaring at krukkerne har bedst af at komme indenfor.
Surt med din ventilator.......men håber da på at den kan laves.
God aften Knus Jette

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer. Dem blev jeg rigtig glad for! Ja, det er en herlig tid, vi går i møde snart, men i disse dage er der da vist vintervejr!