onsdag den 30. maj 2012

Orangeriet tager form

Nu begynder man at kunne se det for sig!


Tømrerne er i fuld gang og blev færdige med spærrene på den ene side. I morgen får vi leveret maling og skal igang med at male træet, når vi kommer hjem fra arbejde i morgen.


Tømrerne har savet huller i husets og skorstenens mur for at få træværket sat op. Det er godt, at vores hus er så solidt, selvom det er et gammelt hus.


Byggeriet er 4 meter højt. Når vi er færdige med at male i weekenden, skal tømrerne igang med at forberede til vinduer og foldedør.


Det er spændende hver dag at komme hjem og se, hvad der er blevet lavet. De startede med at sætte trækonstruktionen op i går og jeg synes da, de allerede er kommet langt!
Det ærgrer mig lidt, at vores kamera ikke dur, jeg har kun mobiltelefonen og jeg synes ikke rigtig, jeg kan vise dimensionerne, men forhåbentlig kan man få et nogenlunde billede af, hvordan det ser ud i virkeligheden.

19 kommentarer:

Lavendelfryd sagde ...

Nøj, hvor bliver det bare vildt lækkert :o)) Det er fine billeder!

Karina sagde ...

Det bliver vildt flot. Jeg kan sagtens se dimensionerne selvom billederne er fra en mobiltelefon.

mamses oase sagde ...

For pokker da det bliver godt :-D

Fru Friis sagde ...

Uf... hvor ser det LÆKKERT ud!!!! ;o)

Fra frø til blomst sagde ...

Det er ikke svært at se, hvor lækkert og stort det bliver :-)

Vivi sagde ...

Det tager da helt sikkert form nu :-)
Kan godt forstå du glæder dig til at komme hjem hver dag, det er da super spændende hvad der er sket i løbet af dagen.

Det skla nok blive helt fantastisk, når det står færdigt :-))

Frk. Anemone sagde ...

Det bliver bare så godt :)

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Det ser da super flot ud.spændende når det bliver færdigt.Knus Jette

Høneballehaven sagde ...

Ja det må være spændende at komme hjem hver dag og se, hvad nyt der er sket.
Det går hurtigt nu, og det ser godt ud. Pyt med kameraet billederne er fine.

Frk. Ernst sagde ...

Det ser jo super godt ud allerede, kan se det færdigt for mit indre øje ;-)
Hilsen Susanne

Landbohaven sagde ...

Bliver godt når det bliver færdig.
Ha´ en god dag.

Tina - Haven i Velkær sagde ...

Hvis det er din mobil der tager så gode billeder, behøver du vist ingen kamera...
Jeg kan godt forstå du glæder dig til det står færdigt, men det er jo en spændende proces, så nyd det!

Hanne Tilst sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Hanne Tilst sagde ...

Fik skrevet noget vrøvl, prøver lige igen.

Dejligt at vi får lov at følge med. Mit kamera er også i stykker, og min telefon oldgammel eller rettere sagt ret primitiv.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres søde kommentarer, dem er jeg rigtig glad for. I dag har Anders og jeg holdt vores eget lille rejsegilde, da spærrene nu er sat op. Vi har fået stegte pølser med kartoffelsalat og brød til og så delte vi en øl. Bagefter gik vi ud og gav al træværket grunder. I morgen (hvis vejret tillader det) skal vi give det maling den første gang. (Det skal have to gange). Der er nok at se til i øjeblikket, jeg vil også gerne holde haven pæn og fri for ukrudt, der er for lidt timer i døgnet, når jeg også skal passe fuldtidsjob, men samtidig nyder jeg bare det hele selvom jeg er træt, når jeg går i seng og er stadigvæk træt når vækkeuret ringer kl. 10 minutter i 6!

Lise Lotte sagde ...

Hej Birgitte. Hold op hvor bliver det godt. Er kun en anelse misundelig - ved godt det er en grim ting :):) sådan et står meget meget højt på min ønskeseddel. Glæder mig til at se det fædigt.

Kh Lise Lotte

Heidi sagde ...

Nu skal jeg love at det tager form, det bliver da fantastisk. Glemt er alle de timers hårdt gravearbejde kan jeg tænke ;o)

Møllebakkehaven sagde ...

Åhh jeg drømmer om sådan et sted :)
Det ser godt ud so far...

Ha en go aften...

Henrik sagde ...

Det kommer til at se fantastisk ud med orangeriet det er meget smukt indpasset ser det ud til, og med udgang fra huset bliver det vel stuen 8-9 mdr om året.