onsdag den 23. maj 2012

Det limegrønne og abrikosfarvede bed

I dag har jeg sået og plantet sommerblomster ud.


Grøn rævehale 15 styks blev plantet ud i dag og så har jeg sået abrikosfarvet og limegrønne frøkenhat imellem hinanden samt tobaksvingeplante og abrikosfarvet blomsterkarse. I efteråret plantede jeg to grupper på tre roser - også abrikosfarvede og de har det godt. Træerne i bedet er vores kirsebærtræ og espalierede pæretræ.


Jeg tror, jeg har lavet en klassisk nybegynder-så-fejl, for jeg vandede først jorden efter at jeg havde sået og nu frygter jeg at frøene er skyllet andre steder hen i bedet, end dér hvor jeg såede dem. Jeg skulle nok have vandet jorden først! Men jeg har godt nok trykket dem nogenlunde ned i jorden, og nu må jeg så bare håbe på, at de kommer nogenlunde dér, hvor de skal.


Det er meningen, at bedet skal blive helt tæt med sommerblomster. Det er bevidst, at jeg har sået det hele på friland, da jeg ikke rigtig har plads inde i huset til at så flere planter, men til næste år kan jeg forspire i mit orangeri, og så burde jeg have plads nok.

Mine purpurkongelys er i blomst nu.


Mine alium blomstrer også. Jeg synes, de er så pæne.



Jeg har så meget at se til i disse dage, så jeg har ikke kunnet følge med i blogland, men det vil jeg gøre noget ved nu, selvom det er sent! Fortsat rigtig god aften.

9 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Så sår du nok bare noget mere, tror du ikke :o) Nå men dit orangeri er jo stort, så mon ikke det går alligevel.
Dine purpurkongelys ser fine ud, jeg har set dem i blomst på en anden blog, men det var en anden farve.

Heidi sagde ...

Det skal nok blive fint i dit bed, skønt farvevalg ;o)

Landbohaven sagde ...

Gode billeder.
Det ser rigtig godt ud.
Tak for kigget.
Ha´ en god aften.

Gitte sagde ...

Det ser fint ud i dit bed. Jeg har en kongelys med knopper i. Er spændt på at se farven.

Jette sagde ...

Godaften Birgitte.Spændende at se hvad der kommer op i dit bed.Til næste år får du jo masser af plads til at forspire.godnat Jette

Hald sagde ...

Hvad er det for fine hvide blomster du har på det nederste billede?

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres søde kommentarer. Dem blev jeg rigtig glad for! jeg er meget spændt på dette bed når det hele forhåbentlig kommer op. Det bliver nok ét som jeg vil tage mange billeder af.
Til Hald: Blomsten er blålilla og hedder vårfloks (clouds of perfume) og den dufter virkelig godt. Kan købes hos Staudemarken i Aabybro for 25 kroner tror jeg det var jeg gav!

Frk. Anemone sagde ...

Jeg er spændt på at se billeder af de abrikos- og limefarvede sommerblomster - det skal nok blive et flot miks.

Hvordan går det med orangeriets byggeri nu?

God Pinse :)

Ulla

Birgitte sagde ...

Hej Ulla. Tusind tak for din kommentar. Også rigtig god pinse til dig.