onsdag den 21. juni 2017

Påskeklokkebørn, roser og andet haveguf.

Travlt i haven.
Nu er hele haven luget igennem og græsset er slået og fliserne er renset. Jeg har nemlig haft besøg af to haveinteresserede kvinder i eftermiddag.


Roserne var dem, der blev beundret mest i dag.


Geoff Hamilton er rigtig fin i år.


James Galway er også rigtig fin. 



Nu blomstrer kæmpemarguritterne under oliventræet.


Jeg blev noget overrasket den anden aften, da jeg opdagede, at der var knopper i flere af mine georginer. Jeg er spændt på at se farverne på alle de knolde, jeg fik i foråret.


Hjertegræs har jeg i krukker flere steder. Den har jeg sået og er meget glad for den.


Tempeltræ-stiklingen, jeg købte for 2-3 år siden hos Ege, er vokset godt i krukken. Jeg tør nok snart plante den ud i haven.


Denne græs har jeg fået af fru Høneballe. Den trives godt, ser det ud til.


Dværgsolsikken blomstrer nu, den skulle gerne blive mere rosa, når den er sprunget helt ud.


Jeg blev meget glad, da jeg så, at Jomfru i det grønne blomstrer nu. Det er første gang, jeg har den i haven. Jeg såede den i foråret.


Voksurt er også i gang. Den har jeg både i bede og i krukker. 


Nu til påskeklokke-børnene - se lige - det er første gang, jeg har oplevet det. Jeg skulle passe på, at jeg ikke lugede dem væk!


Bowl of Beaty pæonen er så fin. Den har taget over efter bonderoserne. Jeg har også Sarah Bernhard, men den har endnu ikke blomstret her hos mig.


Lupinus Blossom er jeg ret vild med - den er jo lyserød!


Storkenæbben Rosanne blomstrer med fine blå blomster. Den skulle gerne dække hele bedet om et stykke tid og så skal lupinerne vokser op over. Jeg så den anden dag, at man kan klippe lupinerne helt ned, så nåede de at blomstre en gang mere i sæsonen! Jeg ved ikke om jeg tør gøre det!

6 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja som regel er det roserne, folk kigger mest på og med god grund :) de er jo flotte. Jeg klipper blomsterne af lupinerne så snart, de er grimme at se på, så kommer der nye blomster, men mine er godt nok også noget større end dine. Jeg bliver forbavset, hvis du ikke kan holde liv i græsset :) den er sejlivet.

Frk. Anemone sagde ...

Ja, sikke en masse haveguf - det ser godt ud. Er vild med det første billede og al den frodighed, du viser der.
Jeg har også et lille tempeltræ, det ligner dit i størrelse, fik det af nogle venner for 2 år siden og står stadig i en potte, men vil nok plante det ud til efteråret. Så kan vores to træer følges ad :)
Blossom er bare rigtig fin :)

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Der sker bare så meget i vores haver lige nu.Her er min første blomst i en af min dahlia sprunget ud.
Smuk rosa lupin.
Og det er jo rosen og pæon tid nu.Det viser jeg også.
Har travlt med at gøre mit hus og have pænt,da jeg har sat det til salg.
Glæder mig til Gitte kommer i morgen.Vi skal til CPH på lørdag på min runde dag.
Rigtig dejlig dag Knus Jette

Frk Hall sagde ...

Kære Birgitte
Så dejlige billeder af din smukke have.
Dine roser er helt forrygende og jeg ærgrer mig over der ikke er duft fra billederne ;)
Det er en skøn rundtur i din flotte have.
Mine pelargonier trives godt, og der kommer snart et indlæg om dem.

Ønsker dig en herlig weekend
Knus Lone

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sagde ...

Skønne skønne billeder Birgitte.
Der er ved at være styr på haven nu.
Det er fantastisk. Åh hvor er der mange ting jeg ønsker mig kan jeg se.

Masser af knus og skøn weekend
Charlotte

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tak skal I have. Det gør mig glad, at I kan lide motiverne. Ja, høneballegræsset gror rigtig godt - faktisk dem begge to.
Hvor sjovt, at du, Ulla, også har et tempeltræ på den størrelse. Det bliver sjovt at følge vores træer.
Vores haver er rigtig godt igang nu, det er så godt og meget at glædes over.