onsdag den 27. maj 2015

Symaskinebord med grøntsager og opstammet snebold.

Et gammelt symaskinebord med marmorplade
fik jeg foræret af vores nabo og det står nu i haven beplantet med grøntsager.


Der er spidskål, rosenkål og rucolasalat i store potter, det må komme an på en prøve om de kan vokse til noget i dem.


Jeg er meget glad for bordet.


Jeg fik en ampel af gartneriet Lillienlund fordi vi har været dér hele pinsen med en pelargonieudstilling. Nu har jeg to store, der hænger på udhuset overfor vores indgang til hovedhuset.


Jeg solgte så mange pelargoniestiklinger, at jeg kunne købe denne opstammede duftsnebold. Grøntsagerne blev også finansieret på denne måde.


Jeg købte også to æblekasser mere af Johan og den ene er plantet til med min fine husløg og så med gule jakobsstiger, som jeg har sået. Desværre blæser det en rigtig kraftig vind, som også er kold og nattetemperaturerne er lave, så mange af mine små frøplanter er gået lidt i stå. Jeg håber snart vi får noget varme!

3 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Ja der er mange der klager over, at deres små spirer er gået i stå, mon vi da ikke snart får noget varme, det må vi håbe. Nå du vil til at have grønsager, det må komme an på en prøve. Godt du fik solgt mange stiklinger, så du kunne få den fine duftsnebolle.
Jeg synes min matrem er blevet meget stor, kan du ikke sætte et billede af dine på dit næste indlæg?

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Fint bord du har fået.........og spændende om dine grøntsager bliver til noget.
Surt at det skal blive ved med at være så koldt.
Var på Ledreborg i pinsen..........og der var vejre bare skønt.
Viser min flotte sølvsalvie som jeg købte der.Har du sådan en?
Jeg er begyndt at sætte mine sommerblomster udenfor..........så nu må vi se om ikke de kommer lidt i gang.
Flot duftsnebolle du har købt..........kikkede faktisk på sådan en i dag i Bilka.
God aften knus Jette

Birgitte sagde ...

Hej Lisbeth. Mange tak for din kommentar. Jo, jeg vil godt sætte et billede på at mine matrem. Ja, selvom mine grøntsager er et begrænset udvalg, så håber jeg, at jeg får noget ud af det. :)
Hej Jette. Mange tak for din kommentar. Ja, jeg har også sølvsalvie (en stor og en lille). Jeg skal lige ind og kigge på din. De er så fine, så jeg forstår godt, at du har købt én.