søndag den 6. januar 2013

Korrektion og uddybning

Jeg vil gerne komme med en uddybende kommentar
Nej, hvor blev jeg glad for alle jeres kommentarer til mit indlæg i går, men jeg fik vist ikke forklaret mig godt nok og det vil jeg gerne rode bod på.


Orangeriet er bygget med lavenergiglas og det betyder, at duggen er UDvendigt på vinduerne, så jeg behøver ikke at tørre ruder af indvendigt. Der er faktisk slet ikke dug indvendigt. Den automatiske fugtventilator er så kraftigt, at den sørger for, at fugtigheden er på maks. 60% her om vinteren.


Træpillebrændeovnen har en motor i sig, så når den er tændt, sørger motoren for luftcirkulation ud i hele rummet, men jeg har bare derudover valgt også at have en gulvventilator, fordi jeg går med livrem og seler og tænker, at man ikke kan få luftcirkulation nok!


Disse billeder i dette indlæg tog jeg den 1.januar. 

9 kommentarer:

Helena sagde ...

Jaha jag undrade eftersom fönstren var öppna trodde att du ändå hade problem med kondens.
KRAM från mig!

Høneballehaven sagde ...

Det forstod jeg godt, regnede også med, at du helt sikkert havde styr på det. Du sætter dig grundigt ind i sagerne, det har jeg fundet ud af :)

Vivi sagde ...

Det lyder som et skønt orangeri du har fået. Dvs. at der egentlig ikke burde ske noget ved, hvis du glemte at lufte ud et par dage.

Møllebakkehaven sagde ...

Jeg tænkte også lige UUHHAAA da jeg så billederne igår, men jeg forstod så på din tekst at duggen var udvendig... og så er der jo ingen problemer :o)

Ha en go aften...

Bente sagde ...

Godt jeg tænkte også, at det var indenfor, Birgitte. Så fik vi rettet den misforståelse!

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Det var godt at du lige fik forklaret hvordan det hele fungerer i dit orangeri.
Dejligt med den smarte brændeovn.Knus Jette

Anne sagde ...

Hej Birgitte,
Det er et super skønt Orangerie I der har fået lavet. Godt med en brandeovn derude.

sussi alfidalfi sussinghurst sagde ...

Hvor er det altså et pragtfuldt orangeri du dér har fået. Jeg håber at du får rigtig meget glæde af det i 2013

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres søde kommentarer. Godt at I også blev bedre informeret og dejligt, at I kan lide vores byggeri!