lørdag den 15. december 2012

Hjemmelavet juledekoration

Lidt nyt og lidt genbrug!


Zinkfadet købte jeg i går i Føtex med minus 30%, så det kostede 20 kroner. Lysene har jeg fået foræret. Jeg har købt et bundt grønt i Netto for 25 kroner, som bestod af fire forskellige slags grønt: gran, taks, ene og så tror jeg det sidste hedder hønsefødder.


I bunden af fadet har jeg lagt avispapir og ovenpå en stor klump ler, som lysene og det grønne sidder fast i.
Jeg har pyntet med kanelstænger, bundtet med guldtråd, kogler, to guldkugler, tørrede abrikoser, to triptrap engle og et lille rødt hjerte.
Koglerne, kanelstængerne, guldkuglerne, det røde hjerte og englene er genbrug.


Rundt om lysene har jeg plantet gråt mos, jeg købte for 20 kroner i Føtex (Det var sat 16 kroner ned).
Nu står dekorationen på spisebordet i spisestuen og jeg glæder mig til at dække et bord med den på midten!

7 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Den er rigtig fin din dekoration, det bliver flot med den i midten.

Hanne Tilst sagde ...

Den er rigtig flot. Jeg blev lige ringet op i dag af en gammel haveveninde, jeg må nok kalde hende gammel, det er i hvert fald nogen år siden, jeg var til 75 års fødelsdag hos hende. Hun havde lavet en dekoration til mig, som jeg skal hente i dag. Skønt.

God weekend.

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Ja! jeg er jo færdig med mine dekorationer.Men vi var en tur I Kbh. forleden og så en masse jule udstillinger-Tivoli-Nyhavn-Royal Copenhagen og stormagasinerne.Har lavet et indlæg fra turen.Men fin dekoration du har lavet.
Rigtig god weekend knus Jette

Hald sagde ...

Den er du da sluppet rigtigt godt fra den dekoration. Den er super flot! - Lidt misundelig på dit zinkfad, det er flot!
Kan lige forstille mig, at du også bruger det til sommer ude ved dit lille zinkbord...

Helena sagde ...

Det var riktigt fint pyntat i ljusstaken!
KRAM från mig!

Frk. Anemone sagde ...

Hvor er den fin :) God idé med kanelstængerne med guldsnor om, den vil jeg huske til næste gang.

knus

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer. Jeg synes, det er ekstra sjovt, når man kan lave noget flot for kun lidt penge og jeg er da også selv ganske tilfreds. Har gået forbi den flere gange i dag og studeret den!