lørdag den 29. december 2012

En vejrstation

Med vindmåler og regnmåler!
Af Anders fik jeg i julegave en vejrstation, så jeg kan følge med i hvor meget vind der er og fra hvilken retning. Det vil jeg gerne fordi jeg altid cykler, når jeg skal hjemmefra. Samtidig er det også sjovt med en regnmåler.


Firkanten øverst er regnmåleren og nedenunder sidder vindmåleren. Begge dele er placeret på tørrestativet, da vinden kommer her fra alle retninger. Jeg havde dog ønsket at det skulle sidde på orangeriets væg, men der er for meget læ.
I køkkenet skal vejrstationen hænge på væggen.


Som man kan se blæser det i dag 1,4 m/s og det har regnet 2,5 mm. Der er så mange funktioner og alarmer men jeg skal kun se blæst og regn og temperatur. Der er 6 grader udenfor.
Billederne er taget med mit nye kamera, hvor jeg har zoomet ind. Jeg kan se formatet er anderledes end det jeg er vant til og opløsningen er meget høj over 10 pixel. Jeg har et fotoprogram, hvor jeg kan gøre opløsningen mindre og det vil jeg fremover for ellers bliver bloggen alt for tung at bladre rundt i! Men så kan jeg gemme billederne med høj opløsning på min computer, så har jeg begge dele!

4 kommentarer:

Karsten F sagde ...

Hej Birgitte
Det er da en fin vejrstation du har fået dig.
Og det ser ud til at være en helt OK opløsning du har valgt til dine billeder, det går også hurtigere at uploade for dig ;-)

marie sagde ...

Det bliver spændende at følge produkterne af dit nye kamera.

Heidi sagde ...

Smart vejrstation du har fået, bare nu ikke alle de vejrdata helt tager lysten til at komme ud ;O). Stort tillykke med dit nye kamera, det bliver super spænderne at se hvad i to sammen kan præstere af skønne billeder til os ;O)

Anonym sagde ...

Til lykke med både vejrstation og kamera! Jeg låner indtil videre min søns kamera, men det kan jeg jo ikke blive ved med, så jeg må også snart have mig mit eget ...