fredag den 23. oktober 2015

Julehave for Pelargonieklubben Nordjylland

Lørdag den 28.november
holder jeg åben julehave for Pelargonieklubben Nordjylland og jeg har de sidste to aftener forsøgt at være kreativ med hjemmelavet pynt.


Jeg har lavet denne "julekasse" med lammeørekugler i forskellige størrelser, kogler, sølvkugler og bark.


Lammeørekuglerne er lavet af lammeøreblade, der er sat fast med ståltrådshårnåle i en flamingokugle. De var nemme at lave.


Den skal sættes ud på plantebordet i haven sammen med en lanterne, når julehaven åbner.


"Bark-træet" til højre har jeg lavet med en flamingokegle og jeg har fundet en tyk gren i skoven, som skal bruges til stamme. Anders har lovet at hjælpe mig med at lave en lille fod til træet, som skal sættes ned i en potte.
De lange kogler på bordet har jeg fået for nogle år siden. Jeg ved ikke helt endnu hvordan de skal bruges, måske hænger jeg dem ud i nogle af mine træer. Men jeg har også tænkt på at lave et slags koglelandskab i en kasse.  Den sidste kegle skal også laves til et træ, måske med mos eller måske med lammeører.

Jeg har flere projekter i gang til julehaven, som jeg vil vise, når det er færdigt. 
I dag er sidste feriedag og jeg har nok fået tømt 70 krukker i haven og plantet yderligere 200 løg ud i bedene. Jeg havde helt glemt en kasse med narcisser, men den er også plantet ud. Jeg mangler stadig en kasse med hvide og gule tulipanløg, men det bliver først senere, for jeg blev lidt halvdårlig ved aftensmaden i går, fordi jeg har overanstrengt mig. Men efter en times hvile var jeg klar igen:)
I dag bliver der ingen havearbejde, men måske lidt rengøring.

5 kommentarer:

Heidi sagde ...

Hej Birgitte
Super flotte lammeøre kugler du har lavet, det ser flot ud som de ligger i kassen med kogler og kugler. Spændende at se hvad du ellers har lavet til haven... hov jeg har da også lammeører, så måske skulle jeg lade mig inspirere af dig ;)
Ja desværre lakker vores ferie allerede mod enden, jeg har så lige valgt modsat rækkefølge end dig, gjorde rent igår og i haven idag ;)

Høneballehaven sagde ...

Flotte lammeørerkugler, godt du er kreativ, men ellers havde du næppe inviteret til julehave.
Nu må du passe på dig og ikke knokle for hårdt, du har da også nået en masse.

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Ja !!! der er meget at gøre på denne årstid.
Og at tømme 70 krukker kræver da også sin kvinde.
Surt at din ferie allerede er slut med alt det du skal nå.
Flotte lammeøre kugler.......jeg laver nogle gange små "kasser" af dem.og pynter dem.
God søndag Knus Jette

Katarinas trädgård sagde ...

Söta lammöronskulor! Nu blev jag sugen på att göra sådana, jag också...
/Katarina

Birgitte sagde ...

Hej alle fire. Tak fordi I kunne lide lammeørekuglerne. Jeg er også meget glad for dem. Ja, jeg er godt igang og har flere ting på bedingen. Mere om dette senere :)