tirsdag den 2. september 2014

I TV

I dag er jeg blevet filmet til et haveprogram, jeg skriver senere om hvornår det bliver vist!
Det er derfor jeg har haft så travlt i haven. Det hele skulle være så perfekt som muligt. Heldigvis havde jeg fri fra arbejde både i går og i dag.


Jeg har flyttet mine iris til en tør og solrig plads i den anden ende af haven, da de ikke har blomstret de sidste to år - sikkert fordi der var for fugtigt og skyggefuldt, dér hvor de stod før. I stedet har jeg plantet et nyt bed på det sted, som består af stjerneskærm, digitalis, kongelys og lammeører.


Udover at luge hele haven og klippe alt vissent væk, havde jeg pyntet lidt op. Disse planter (plain coreopsis) klippede jeg helt ned, da de havde lagt sig ned i vinden. Det afklippede kom jeg i denne gamle æblekasse. Billedet er taget her til aften, så nu er de noget visne, men i formiddags var de rigtig fine.


Min nedklippede jasminbusk blev også dekoreret!


I søndags var jeg på Gug Planteskole og købte et nyt æbletræ, da der var gået sygdom i det gamle. Det er et dværgæbletræ og får store rødgule æbler.


Mit gule bed foran huset blev gjort efterårsklart med lyng og krysanthemum.


Jeg kan godt lide den farve, disse krysanthemum har. Jeg købte tre i Føtex.


Stribet vortemælk, som man nu kan se er stribet! Den er sået i orangeriet og står i en krukke i stenbedet. Den bliver bare pænere og pænere.
Det er virkelig en oplevelse af filme til TV, men det var svært at finde ud af, hvor jeg skulle være i forhold til fotografen, så jeg blev både skubbet og trukket i. Nu håber jeg ikke, det ser alt for unaturligt ud, men de er jo professionelle, så de vidste sikkert hvad de gjorde! Sjovt var det i hvert fald!

6 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hold da op du kommer rigtig i TV, tillykke med det. Det bliver spændende at se, hvis det altså er noget landsdækkende, ellers kan vi nok ikke se det. Det er flot, at du og Marianne er på TV samme dag. Haveblogge er rigtigt i vælten for tiden.
Den stribede vortemælk er rigtig fin. God idé at flytte dine iris til et mere solrigt sted.

Anonym sagde ...

Spændende! Jeg håber det er et program jeg kan se. Det må du fortælle mere om. Din have ser i hvert fald fin ud :-)

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Spændendende at du skal i TV igen.............du må sende et link så vi her på Sjælland kan se det.
Jeg så jo også Marianne i dag,da hun lavede et insektbo.
Jeg er også vild med den stribede vortemælk...........den kender jeg ikke.
God aften Knus Jette

Helena sagde ...

Nämen åh igen vad roligt! Litar på att få se det sen du säger väl till :)
KRAM från mig!

Frk. Anemone sagde ...

Spændende med TV, jeg håber også at det er en kanal, jeg kan se. Det må have været sjovt at opleve og din have var sikkert fuld af folk der skulle stå for alt det tekniske.

God ide med de afklippede gule blomster i trækassen.
Dit krukkebed er vel nok blevet pænt med chrysantemum og lyng.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres kommentarer. Dem blev jeg meget glad for. Mine kander fra Drømmegaven tror jeg også kommer i TV!
Jeg synes også mit krukkebed blev rigtig fin efter, der kom efterårsplanter i det. Jeg vil lige prøve at finde Mariannes TV-udsendelse, det var da pudsigt!