lørdag den 7. juli 2012

Klatreroser

Nu blomstrer de!
Alchymist, Parade og Gerbe Rose.


Min Alchymist, som vokser i det ene stativ, er nu sprunget ud. Men der var kun denne ene knop. Da det er en rose, der kun blomstrer én gang i løbet af sæsonen,skal jeg nok ikke regne med flere blomster fra den!


Her er det den kirsebærrøde Parade, den vokser opad et rionet på plankeværket nederst i haven. Den er blevet slået lidt ned af regnen og ser lidt sølle ud, men heldigvis er der flere knopper i den.


Gerbe rose vokser i det andet stativ og denne rose er skyggetålende. Den er ikke vokset ligeså meget som Alchymist, men den har til gengæld flere knopper og jeg tror, den blomstrer hele sæsonen.
I går regnede det uafbrudt fra middag til sent aften og i dag er det begyndt at småregne igen. Det er ærgeligt for vi skal til havefest kl. 16.

7 kommentarer:

Unknown sagde ...

Skønne roser, synd det regner igen en havefest er ikke så sjov i regnvejr.
Annette

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Håber i får en god og tør havefest.dejlige klatreroser du har.Man skal nok være lidt tålmodig med dem.
Har selv 2 stk.røde sympati op af den sydvendte mur-og der trives de godt.
Rigtig god weekend til dig Jette

Heidi sagde ...

Skønne rosen billeder, og hvor er jeres orangeri blevet godt ;o)

Høneballehaven sagde ...

Min nye Alchymist var længe om at komme, men den har haft 6-7 knopper tror jeg, så nu skal den bare koncentrere sig om at gro op af pælen og dække den.
Vi må konstatere at vores roser skal have lidt flere år på bagen før de vokser til.
Gerbe er jeg stadig lidt hooked på.
Håber I har en tør og hyggelig havefest.

Helena sagde ...

Vackert med regndroppar på rosorna.
KRAM från mig!

Landbohaven sagde ...

Hvor er de smukke.
Tak for kigget.
Ha´ en god søndag aften.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for jeres søde kommentarer. Dem blev jeg rigtig glad for. Den gerbe Rose er rigtig skøn, så jeg synes, du skal anskaffe dig den, Lisbeth!
Havefesten foregik i tørvejr. Der var faktisk rigtig godt vejr hele eftermiddagen og aftenen.