fredag den 6. januar 2012

Årskavalkade

Det store staudebed og huset
Jeg har lavet en årskavalkade, hvor man kan følge det store staudebed fra april til december. Desuden er der vinterbilleder fra januar, februar og marts.

Januar 2011
Februar 2011 - stadig lige meget sne.
Vores hus ultimo marts
Det store staudebed april
Maj
Mit staudebed består af lyserøde og røde stauder. I sensommeren blev det yderligere beplantet med en hel del, så jeg er meget spændt på at se det i år!

Juni
Juli
Her har jeg valgt mine dagliljer i bedet, som havde en fantastisk blomstring hele sæsonen!

Juli
August
August
25.08.11 (Havde ikke et septemberbillede)
01.10.11, hvor der var 25 graders varme!
November
December
Det var mit bud på en årskavalkade, håber ikke, det var for trættende at bladre hele vejen igennem. Jeg synes, det var en rigtig god idé Eva Evigglade og Høneballehaven fik for at nye bloggere også kunne se nogle billeder fra hele året. Det var sjovt at kigge i de gamle "fotoalbums" og jeg må sige, at jeg blev glad over, at vi her i januar 2012 ikke har sne ligesom samme tid sidste år. Der var godt nok meget sne! Men jeg kan godt lide at se billeder med sne på, det er på en måde hyggeligt at se på, men hvor er jeg glad for, at vi indtil videre har sluppet med al det besvær, som al den sne byder på!

Til sidst vil jeg rigtig gerne fortælle, at min blog i går har rundet 10.000 besøg. Det er jeg rigtig stolt over og glad for. Jeg synes 10.000 er en milepæl. Min blog har været i luften i godt og vel et års tid, så det er vel meget passende med en årskavalkade lige netop i dag?

13 kommentarer:

Bente sagde ...

Dejligt at se udviklingen i bedet. Der er jo tydelig forskel på april og august.
Tillykke med besøgstal! Det er flot.

bloggernefa sagde ...

Kære Birgitte
Et STOOOOOORT TILLYKKE med de flotte besøgstal. Jeg sætter dig straks på årskavalkaden.
Vi ses. God weekend.

knus
Eva

Landbohaven sagde ...

Smukke billede.

Tak for kigget.

Tillykke med de mange besøgende. Godt gået.

Frk. Anemone sagde ...

Tillykke med årsdag og flotte besøgstal.

Hvor er det sjovt at se udviklingen i dit staudebed, hvor der fra næsten ingenting i april vokser et frodigt bed frem blot et par måneder senere.

God weekend.

Ulla

Fra frø til blomst sagde ...

Tillykke med de mange besøgende.

Dejlige billeder. Sjovt at se samme bed de forskellige måneder.

God weekend :-)

Berit fra Irishaven sagde ...

Åhh - det billed af dagliljen, det er bare så flot og man fornemmer og savner solen og alle de skønne blomster i haven.
Tillykke med de 10.000 besøg.

Hanne i haven sagde ...

Stort tillykke med din næsten et-årsdag og det flotte flotte besøgstal. Det er virkelig godt gået :-)
Og en dejlig årskavalkade du viser. Det er virkelig sjovt at se et bed ændre sig fra måned til måned på den måde.
Bruger du også dine billeder når du skal plante eller flytte ting.
Jeg husker ikke så godt, og jeg har jo også en del planter ;-) Så jeg bruger mine billeder virkelig meget til at se tilbage, eller f.eks. finde forsvundne planter :-)
Der er bare så hyggeligt foran din hoveddør.

Høneballehaven sagde ...

Tillykke med det flotte besøgstal. Der er godt nok sket noget i dit bed, det bliver spændende at følge med næste år. Jeg kan godt lide billedet af jeres hus, det er et kønt hus, synes jeg.

Møllebakkehaven sagde ...

Tillykke med årsdagen og det flotte besøgstal :o)
Gode billeder i din kavalkade, det er altid spændende at følge udviklingen i et bed :o)

Ha en go dag...

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer. Dem er jeg rigtig glad for! Det var lidt svært at vælge, hvad jeg skulle sætte på. Jeg tænkte først på mine roser, men så syntes jeg, at staudebedet var sjovest. Det er en god idé, Hanne kommer med, at man kan bruge billederne til når man flytter planter eller planter nye. Det vil jeg benytte mig af, jeg havde slet ikke tænkt på det før! Ja, vi er rigtig glade for vores hus, som vi købte for 8 år siden. Det er det bedste, vi nogensinde har gjort!

Kirsten Miran sagde ...

Hej Birgitte
Dejlig kavalkade du har lagt ud.
Skøn og tjekket have.
De bedste hilsener
Kirsten

Helena sagde ...

Grattis till så högt besöksantal!
Det är trevligt att se alla årsbilder :-) tack för titten.
KRAM från mig!

Birgitte sagde ...

Hej Kirsten. Velkommen og tusind tak for din kommentar. Det var godt, at du kunne lide billederne!

Hej Helena. Tusind tak for din kommentar. Fint, at du kunne lide mine billeder!