lørdag den 11. februar 2017

Snevejr

Så er ferien slut.
En god ferie er nu forbi og snart bliver det hverdag igen.


Vi har nok fået 10 cm sne og det er koldt! Haven tager sig helt anderledes ud og det er faktisk en lidt hyggelig stemning over al den sne.



Laboratorieflaskerne klarer meget frost, det fandt jeg ud af sidste år, så jeg er ikke nervøs for at lade dem stå ude.


Krukkerne er frostsikre, men alligevel plejer der at gå et par stykker til hver vinter.


De små stedsegrønne træer håber jeg klarer sig godt. Det er deres første vinter her i haven, men jeg har købt dem for at være fuldt hårdføre.



Stolperne ser fine ud i sneen. Jeg vil gerne anskaffe mig en hvid blåregn til disse stolper. Der skal nok være to planter. Jeg har allerede fundet sortsnavn på én.



Orangeriet med sne på taget.


I dag skinner solen. Orangeriet lå badet i sollys, så jeg tog dette billede fra første salen.
Jeg har gået en lang tur her i formiddag, det var dejligt med knitrende sne under skoene og solen, der skinnede. Da jeg kom hjem, var der næsten 15 grader i orangeriet.

9 kommentarer:

Heidi sagde ...

Hej Birgitte
Hvor har i fået meget sne, her har vi slet ikke noget. Godt du har nydt din ferie ;) Jeg har først ferie om en uge og regner med at skulle starte på lidt frøsåning sidst på ferieugen ;)
Det ser supergodt ud med de stolper, glæder mig til at følge udviklingen i din nye have ;)

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Ja jeg skal da love for, at I har fået sne, det ser godt ud. De stedsegrønne skal nok klare sig, de plejer ikke at være så sarte.

Karsten F sagde ...

Hej Birgitte

Alletiders at i har fået godt med sne, det gælder jo bare om at nyde det, de lover jo noget af en omvæltning i næste uge...

Ha en dejlig weekend

Unknown sagde ...

Kære Birgitte Det ser skønt ud med sneen i haven. Dejlige billeder. Det bliver da en fest med hvide Blåregnen, Jeg satte en for et par år siden men har ikke haft blomst i endnu, men løvet er nu også forrygende Hav dejlig weekend. Knus Tina

Birgitte sagde ...

Hej alle fire. Tak skal I have. Ja, det er sådan set dejligt med al den sne og solskinsvejr, men det får mig stadig til at længes efter foråret. Men flot er det med sneen. Ja, jeg tror også, det bliver flot med en hvid blåregn på de store stolper.

Frk. Anemone sagde ...

Det pynter så fint med sne, det luner jo også de sartere planter.
Dejligt med en uges ferie, så har du forhåbentlig ladet op.

Unknown sagde ...

Hej .Det ser koldt ud ,men så er det nok skønt at sidde i orangeriet når solen er på .Er der fyldt med planter der og dejligt patina dine krukker har,de ser skønne ud

Unknown sagde ...

Hej Birgitte. Det bliver helt sikkert godt med en hvid blåregn på stolperne. Bedste hilsner Ole

Birgitte sagde ...

Hej Ulla, Leif og Ole. Mange tak skal I have. Ja, det er koldt, men om et par dage ændrer vejret sig vist til noget mere varmt. I dag, da jeg kom hjem fra arbejde, var der 15 grader i orangeriet og solen skinner. Jeg tror også, det bliver flot med en hvid blåregn.