søndag den 15. februar 2015

Ompotning af shovaurikler

Det var koldt, men hyggeligt
at potte mine showaurikler om ude i orangeriet i eftermiddags. De trængte i den grad til det!

Førbilleder:


Jeg kunne se, at de var begyndt at skyde. Der var 5 potter, der var liv i og da jeg var færdig fik jeg 7 nye planter.


I sommers placerede jeg showauriklerne i to æblekasser, jeg havde stillet på højkant. Jeg vil så gerne have et supersmart showaurikelteater, men vil ikke så gerne hamre det fast i murvæggen på huset. Måske skulle jeg anskaffe to æblekasser mere.


Jeg kunne godt tænke mig dobbelt så mange, men venter lige lidt, da jeg faktisk har haft lidt svært ved at få dem til at trives. Nu håber jeg, at ny gartnermuld og nye potter får sat gang i væksten. I mellemtiden vil jeg tænke over, hvordan jeg får en pæn opstilling i haven. Hvis der er nogle, der har gode idéer er de meget velkomne!
Tusind tak for den store interesse for det forrige indlæg om unge og gamle havemennesker. Det glæder mig, at så mange har så gode meninger om det.

4 kommentarer:

Gabriel garden sagde ...

Belle le divisioni! Complimenti! Io sono pigro e non ho ancora cominciato col giardino :)

Un saluto :)

Helena sagde ...

Ja det skulle mina oxå må bra av lite ny jord. Det är alltid flera som inte klarar vintern det är svårast med dem att de far illa om vintern.
KRAM från mig!

Vivi sagde ...

Dejligt når antallet af planter vokser. Håber du får held med dem :-)

Birgitte sagde ...

Hej I tre. Mange tak for jeres kommentarer. Ja, det bliver spændende om planterne klarer sig!