tirsdag den 27. september 2011

Kæmpe primulaer

http://www.vivara.dk/

Vivara Naturprodukter havde tilbud på kæmpe primulaer - 90 kr. for 5 styks. Dem har jeg købt og plantet i dag i mit hvide og gule bed. Faktisk så har jeg ledt efter denne plante de sidste 4 år uden at kunne finde den nogen steder. Til aften blev de endelig plantet.
I det hvide og gule bed, som har form som en halv cirkel, har jeg langs den "cirklede" del plantet lodden løvefod langs hele kanten. Og nu har jeg plantet kæmpeprimulaerne sammen med dem, så det ca. er hveranden plante langs med kanten.
Jeg har fundet nogle billeder på nettet, hvor begge planter er i fuld blomst, så kan man måske få et billede af, hvordan det kommer til at se ud.



Jeg har en eller anden idé om, at de gule kæmpe primulaer ligesom skal stikke hovederne op mellem de lodne løvefødder og så håber jeg bare at de to gule farver passer godt sammen.
Desværre blev det for mørkt, da jeg var færdig med at plante, så derfor har jeg ikke taget et billede af mit eget bed. Mine lodne løvefødder plantede jeg i foråret og de ser ligeså fine ud endnu, men der har ikke været blomst i dem i år. Jeg tror, det skyldes, at planterne var meget små, da jeg satte dem i foråret, så forhåbentlig har de fået kraft og rødder, så de blomstrer til næste år.

5 kommentarer:

Tim Skovrup sagde ...

Bliver spændende at se til næste sommer hvordan de udvikler sig i din have :) ;)

Gabriel garden sagde ...

Quelle primule sono magnifiche, purtroppo faccio fatica a coltivarle.

Saluti

Høneballehaven sagde ...

Det bliver helt sikkert flot, og løvefoden skal nok blomstre til næste år. Jeg mener jeg har en kæmpeprimula, den blomstrer først juli/aug. Kan det passe?

Hanne i haven sagde ...

Hvor er jeg spændt på at se det bed til næste år. Det lyder som en rigtigt god komposition, og jeg har nemlig også skævet til de primula af og til.
Og så kom jeg da lige i tanke om, at jeg har glemt at flytte en primula. Det ryger på listen til imorgen :-) Blogverdenen er herlig.
Jeg glæder mig helt vildt til vi allesammen skal inspirere hindanden til vinter og forår :-)
Du skrev et sted at du køber Dahlia på nettet, måske hos Frøken Anemone? Hvor køber du dem? Der var vist flere som gerne ville vide det derovre.

Birgitte sagde ...

Hej Tim. Tusind tak for din kommentar og tak fordi du vil følge med!

Hej Pontus. Også tusind tak til dig. Desværre forstår jeg kun Magnefic. Thank you for visiting, you are very welcome, maybe you will wright in english?

Hej Lisbeth. Tusind tak for din kommentar. Jeg mener at kæmpeprimula blomstrer om foråret, men jeg vil lige slå det op og undersøge det, så skriver jeg en kommentar på din blog. Desuden har jeg nu opskriften på mine stativer. Den får du også!

Hej Hanne. Tusind tak for din kommentar. Jeg glæder mig også helt vildt til at følge med til vinter og forår. Jeg har et link til Dahliaknolde på nettet: http://www.blomstergaardenvedviborg.dk/georginer.htm
Men nu skriver jeg også en kommentar til Frøken Anemone. Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det.