onsdag den 26. juli 2017

Hjemme igen fra rundrejse i USA og forhaven.

Efter 3 uger i USA var jeg spændt på at se haven, da jeg kom hjem!
Vores nabos datter har passet krukkerne og vandet overalt også i orangeriet og det så simpelthen så fint ud overalt. Alting var vokset kolossalt - også ukrudtet, så jeg er kommet på arbejde! Men nu er forhaven luget - en hel trillebørfuld ukrudt blev det til!


Forhaven er blevet rigtig fin, hvis jeg selv må sige det. Jeg synes, de store georginer skaber frodighed - dem fik jeg af Villy og Lisbeth og jeg er rigtig glad for dem. De opstammede syrenhortensier er fulde af blomster, som er godt i gang med at springe ud.



Her ser man tydeligt blomsterne, det undrer mig, at de er hvide, de skulle være lyserøde og først senere blive hvide! Måske ændrer det sig, når de har været i haven lidt længere?

Jeg fik også luget ved de 5 espalierer, klatreroserne vokser noget langsomt, men der er da blomst i to af dem.



New Dawn er den ene. Den anden er hvid og jeg husker ikke rigtig navnet lige nu. Jeg fik også luget mellem jordbærene. Jeg har stukket kanter, men håber, at Anders får tid til at hjælpe mig med en bedafgrænsning på hver side, som skal være en kant af træ.



Her ser man forhaven fra indkørslen.


Og her ude fra vejen. Jeg skal lige have luget fortovskanten.

I USA har vi rejst rundt i Californien, Las Vegas og New York. Det skriver jeg meget mere om under fanen "Ferie", når vi lige er kommet ordentlig hjem og har fået fordøjet det hele  lidt. Vi har oplevet helt utroligt meget og lige nu ved jeg slet ikke hvor jeg skal begynde og hvor jeg skal slutte.

Hollywood Boulevard.

 
Botanisk Have i Santa Barbara

Bryce Canyon

Alcatraz



Yosemite nationalpark.

Jeg har taget rigtig mange billeder ligesom de andre. Vi var 5 afsted, mine niecer Maria og Julia, Anders og hans søn Zacharias.

9 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hej Birgitte
Det var dejligt at komme hjem igen og se haven er jeg sikker på. Den ser heldigvis stadig flot ud, selvom du lige måtte luge lidt.

Jette sagde ...

Hej Birgitte.Velkommen hjem igen.Dejligt med sådan en fantastisk rejse.Har jo selv været alle de steder du viser på min 50 års rejse.
Og din forhave ser bare så fin ud.Dejligt at din have er blevet passet så godt.
Vil da også lige sige at jeg har fået solgt mit lille gods,og fået en dejlig lejlighed.
Så nu har jeg travlt med at sortere ud i alle mine ting.
Rigtig god dag Knus Jette

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sagde ...

Velkommen hjem. Syntes der har været så stille fra dig. Nu forstår jeg bedre:)
Hvor er det skønt i har haft en formidabel tur og at i så kommer hjem til smukke blomster er skønt.
Det med at blomsterne har en anden farve end bestilt kender jeg alt for godt til i år.......

Smuk aften
Knus
Charlotte

marie sagde ...

Velkommen hjem, Birgitte. Det var ikke så lidt ukrudt, du skulle have luget væk, men så ser haven også fin ud.

Eliane Petersen sagde ...

Kære Birgitte.
Hvor er din forhave smuk og frodig. Dejligt at det hele er passet så godt, det kan godt være svært at få gjort.
Sikke en spændende tur, den glæder jeg mig til at se mere fra.

Frk Hall sagde ...

Velkommen hjem
Din have er så smuk og det var godt din nabos datter, har passet så godt på den. Det bliver spændene at høre mere om jeres fantastiske rejse.

Ønsker dig en smuk weekend
Knus Lone

Casa Rosen- en Kolonihaveblog sagde ...

Hej Birgitte, det må altså have været en oplevelse man lige skal fordøje med sådan en tur :o) Og tillykke med din fødselsdag som du jo holdt der ovre.
Din have ser altså fin ud, godt den er blevet passet godt. Roserne er meget langsomme i år. De mangler varme, så det håber vi snart kommer.
Mon ikke dine Syrenhortensiaer bliver rosa farvet når snart :o)
Knus fra Linda

Frk. Anemone sagde ...

Velkommen hjem efter jeres fantastiske rejse, det glæder jeg mig til at læse meget mere om. Ja, der er gang i ukrudtet sådan en dansk sommer som vi har haft i år.
Tak for de smukke "postkort" på IG.

Birgitte sagde ...

Hej allesammen. Tusind tak skal I have. Ja, det er faktisk ret godt at være hjemme igen. Jeg kan forstå, at vejret herhjemme ikke har været det bedste sommervejr men med meget regn. Det kan også ses! Min kollega har samme syrenhortensia men som busk, og hun siger, at de først bliver hvide og dernæst lyserøde, så der er håb endnu!